به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه های گلستان اظهار کرد: برخی از این پروژه ها با وجود پیشرفت فیزیکی چند ده درصدی پروانه ساخت دریافت نکرده بودند که برای جلوگیری از ادامه این تخلف بارز ، از ادامه ساخت آن جلوگیری کردیم.
وی بیان کرد: در دولت قبلی تلاش کردند ساختمان جدیدی برای اداره کل ارشاد در مجاورت تالار فخرالدین اسعد گرگانی احداث کنند اما زمانی که شهرداری در میانه های راه جلوی ساخت آن را به دلیل نداشتن پروانه گرفت ، متوجه شدیم این زمین اصلا برای ارشاد نیست و سند زمین به نام اداره غله صادر شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: از طرف دیگر ساختمان کنونی اداره غله گلستان هم متعلق به ارشاد است که حل این مشکل منوط به مصوبه هیات دولت در تغییر مالک زمین ها بوده و چاره دیگری وجود ندارد.
حجت الاسلام فضیلت ادامه داد: با توجه به مشکلات ریز و درشت فراوان ،پرداختن به این موضوع به این زودی ها در اولویت کاری دولت قرار نخواهد گرفت.
وی گفت: جانمایی نامناسب برای اجرای طرح های عمرانی هم یکی دیگر از میراث به جای مانده گذشته است که در نتیجه آن به عنوان مثال یک ساختمان در بستر رودخانه و دیگری در مسیر عبور سیم های برق فشار قوی ساخته شده که این موارد تخلفی آشکار و سرمایه سوزی ناباورانه بودجه دولت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: از این گونه سرمایه سوزی ها در طرح های اداره کل ارشاد گلستان فراوان وجود دارد و تنها کاری که در سال های اخیر انجام دادیم تلاش مضاعف برای رفع موانع قانونی این قانون شکنی ها و کمک به جلوگیری از هدر رفت بودجه است.
وی به طرح های در دست احداث این اداره کل اشاره کرد و گفت: هم اینک 11 پروژه استانی و 5 طرح کشوری در گلستان با پیشرفت های فیزیکی گوناگون در حال ساخت است که تکمیل و بهره برداری یکی از این طرح های کشوری به 2هزار میلیارد ریال سرمایه احتیاج دارد.
حجت الاسلام فضیلت در ادامه به اجرای برنامه های هنری سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی به جای توجه به تعدد و گستره فراوان این طرح ها، فقط کنسرت ها را جزو اقدامات انجام شده ارشاد دانسته و به دلایل نامعلوم و نامشخص از اجرای آن انتقاد می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: برگزاری کنسرت فقط 5 درصد فعالیت های ارشاد گلستان در سال قبل را تشکیل داد که این گونه انتقادهای یک طرف، ظلم به فعالان فرهنگی است.
وی افزود: سالانه ایرانیان زیادی برای حضور در کنسرت به کشورهای دیگر می روند که اگر بتوانیم فضای باز فعالیت هنرمندان داخلی با رعایت حریم و خطوط قرمز را فراهم کنیم ، از این سفرهای پرهزینه فرهنگی جلوگیری خواهد شد.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.