به گزارش ایرنا از این شرکت؛ حمیدرضا علی محمدی روز یکشنبه گفت: سازمان جهاد کشاورزی گلستان امسال سطح زیر کشت کلزا را 22 هزار و 800 هکتار و مقدار تولید را بیش از 37 هزار تن بر آورد کرده است.
وی افزود: قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت 27 هزار و 830 ریال توسط شورای اقتصاد تعیین شده است که شرکت طبق این نرخ، محصول کلزای کشاورزان گلستان را خریداری خواهد کرد.
برداشت کلزا در گلستان یک ماه زودتر از محصول گندم (خرداد) انجام می شود.
کلزا یکی از بهترین محصولات زراعی در تناوب کشت غلات و دانه های روغنی در اراضی آبی و دیم است، این تناوب موجب افزایش حاصلخیزی خاک، کاهش جمعیت آفات و بیماری ها و علف های هرز مزارع و افزایش 30 درصدی تولید غلات می شود.
گلستان با داشتن 650هزار هکتار زمین کشاورزی واقع در شمال کشور به دلیل موقعیت آب و هوایی و شرایط خاص اکولوژیک، سابقه طولانی فعالیت مرکز تحقیقات، مجموعه شرکت ها، کشت و صنعت ها و تشکل های توانمند، کارشناسان و کشاورزان پر تلاش دارای ظرفیت های مطلوبی برای توسعه کشت دانه های روغنی به شمار می رود.
سال قبل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان برای نخستین بار کار خرید تضمینی کلزا را به عهده گرفت که توانست مقدار13 هزار و 158 تن محصول را از کلزاکاران استان با پرداخت 316 میلیارد ریال خریداری و رتبه نخست کشوری را کسب کند.
6204/1648
تنظیم کننده : علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.