به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‎الاسلام سید محمدحسین مرعشی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: سنت اعتکاف در دین مبین اسلام برای تقویت بنیه‎های معنوی مسلمانان در صدر اسلام قرار داشت و در 10 روز مانده به ماه رمضان نیز به آن تاکید شده است.

وی تصریح کرد: در ایران اسلامی در ایام 13 الی 15 رجب در مساجد اعتکاف برگزار می‎شود و در سطح دانشگاه در سنوات گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان با بیان اینکه در پردیس دانشگاهی منابع طبیعی مراسم اعتکاف برای خواهران برگزار می‎شود، افزود: ما در طی مدت 3 روز میزبان این معتکفان خواهیم بود.

مرعشی اظهار داشت: حجت الاسلام مزنگی از اساتید دانشگاه در موضوع فرهنگی، از نیروی انتظامی در خصوص مسائل آسیب‎های بانوان و امنیت خانواده، حجت الاسلام آزمندی در خصوص معنویت و ارتباط با خدا، واعظ حسینی در خصوص نماز و احترام به والدین در 3 روز اعتکاف سخنرانی داشتند.

وی افزود: دعای عهد، قرائت قرآن، تصحیح قرائت نماز دانشجویان، برگزاری حلقه‎های معرفت، پاسخ به شبهه‎هات، شبی با شهدا برای مدافعان حرم به همراه سخنرانی و مداحی، مولودی خوانی و جشن ولایت امیر المومنین علی (ع)، زلال احکام، ندای بیداری، کرسی تلاوت و محفل انس با قرآن کریم، اعمال ام داود و برگزاری اختتامیه از جمله برنامه‎هایی است که در آیین اعتکاف برگزار می‎شود.

معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان با بیان اینکه تنها 5 هزار تومان برای مراسم اعتکف دانشجویان دریافت شد، افزود: هزینه اعتکاف برای هر نفر 70 هزار تومان در نظر گرفته شده بود که باید از طریق نهاد فرهنگی دانشگاه‎ها تامین می‎شد.

معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان با بیان اینکه 220 نفر خواهر دانشجو در شهرستان گرگان در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان معتکف شدند، گفت: در دانشگاه گلستان نیز 50 برادر در ایام رجب معتکف شدند.

محسن حسین‎علیزاده، مدیر برنامه‎ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه منابع طبیعی گرگان به شورای برنامه‎ریزی و فرهنگی استان گلستان به ریاست دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی اشاره کرد و افزود: در 10 اسفند ماه سال گذشته این شورا با محوریت راهیان نور و اعتکاف برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این شورا نحوه برگزاری اعتکاف بررسی و مقرر شد که برای برادران دانشگاه گلستان و خواهران در مسجد النبی دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان برگزار شود.

مدیر برنامه‎ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد: تا 15 اسفند ماه به کلیه دانشجویانی که می‎توانستند در مراسم اعتکاف شرکت کنند از طریق دانشگاه‎ها اطلاع‎رسانی شد.

علیزاده با بیان اینکه از 16 فروردین ماه جلسات هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف در دانشگاه برگزار شد، افزود: 4 جلسه در راستای برگزاری خوب مراسم اعتکاف برگزار شد.

وی با بیان اینکه 304 خواهر در اعتکاف ثبت‎نام کردند، افزود: از این میزان 220 نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

مدیر برنامه‎ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه منابع طبیعی گرگان ، اظهار داشت: از دانشگاه‎های پیام نور و علوم پزشکی به ترییب 17 و 18 نفر، دانشگاه‎ فرهنگیان 19 نفر، دانشگاه آزاد گرگان 48 نفر، دانشگاه‎های علمی‎کاربردی سطح شهر گرگان 7 نفر، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان 67 نفر، دانشگاه گلستان 38 نفر و دیگر دانشگاه‎ها شش نفر در این مراسم حضور دارند.

علیزاده با بیان اینکه در سال گذشته 187 خواهر در این مراسم اعتکاف شرکت کردند، یادآور شد: امسال با توجه به تعطیلات و ایام انتخابات 110 نفر از افرادی که درخواست داشتند در این مراسم اعتکاف شرکت نکردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614630
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.