به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار بندرگز در دیدار با سید محسن فانی مشاور اجرایی معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان بندرگز دروازه ورودی غرب استان بوده و وجود جاذبه ها و تفرجگاه های مختلف به همراه بافت سنتی و مذهبی شهرهای آن و ایجاد پایگاه های فرهنگی و هنری موجب جذب و ماندگاری مسافران وگردشگران وهمچنین بهره مندی علاقمندان حوزه فرهنگ و هنر است.
علی اصغر میرزایی در مورد کمبود فضاهای فرهنگی وهنری و مسائل و مشکلات این حوزه در شهرستان نیز اظهار داشت: رفع مشکلات و تکمیل پروژه ها از نیازهای ضروری و انتظارات به حق مردم این شهرستان است.
وی در ادامه با تشریح پروژه های نیمه تمام شهرهای بندرگز و نوکنده به تکمیل پروژه فرهنگی و هنری ساحل بندرگز و مجتمع فرهنگی و هنری نوکنده اشاره کرد و خواستار پیگیری و در اولویت قرار گرفتن آنها شد.
به گفته وی؛ مجتمع بندرگز در مرحله بستر سازی و پی کنی بوده و با هزینه ای بالغ بر 7 میلیارد ریال تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنین پروژه مجتمع فرهنگی و هنری نوکنده که تخصیص اعتباری برای آن صورت نگرفته است.
فرماندار بندرگز نبود مراکز فرهنگی نظیر سینما وپایگاه های فرهنگی و هنری را نشان دهنده محرومیت شهرستان در زمینه زیرساخت های فرهنگی خواند و گفت: با توجه به سابقه فرهنگی شهرستان و علاقمندی و نیاز مردم بویژه قشر جوان همکاری و سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر بویژه سینما لازم است.
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز با اشاره به فقدان توجه کافی به اولویت ها و ضروریات در اختصاص اعتبارات برای ایجاد زیرساخت های فرهنگی در دولت گذشته بیان داشت: در شهرستان هایی با قابلیت بالا از جمله بندرگز پروژه های ضروری که مورد نیاز اساسی مردم بوده راکد مانده در صورتی که در بعضی مناطق بدون نیاز سنجی واقعی پروژه هایی به بهره برداری رسیده است.
سید محسن فانی مشاور اجرایی معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی نیز در این نشست از حمایت و پیگیری فرماندار در راستای رشد و بالندگی فرهنگی شهرستان قدر دانی نمود و ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن مقدمات سفرآتی معاون وزیر به این شهرستان مسائل و مشکلات موجود مرتفع گردد.
شهرستان بندرگز با دو شهر بندرگز و نوکنده حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد و در 42کیلومتری غرب گرگان واقع است.
ش/1648
خبرنگار: شربتی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.