به گزارش خبرنگار ایرنا حسن صادقلو عصر یکشنبه در جمع مدیران کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: باید در نشست آتی مدیران عضو،، پیش نویس ریز رویکرد دستگاه خود را در زمینه تولید و اشتغال در استان ارائه نمایند.
وی همچنین خواستار اجرایی شدن دقیق قانون رفع موانع تولید و حمایت از این بخش، شناسایی آسیب ها و نقاط قوت اجرای قانون و تقویت نظارت هرچه بیشتر بر تسهیلات پرداخت شده به واحدهای راکد و نیمه فعال و طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی شد.
استاندار گلستان با قدردانی از خدمات بانک های استان در ارائه وام رونق تولید و ایجاد اشتغال در سال قبل گفت: مدیران بانک ها در سال جاری نیز باید تقویم پیگیری ملی برای خود تهیه کرده و این کارگروه را در شتاب بخشیدن به جذب اعتبار برای رونق تولید کمک کنند.

*تداوم پرداخت تسهیلات بانکی رونق تولید
صادقلو به مدیران بانک های عامل در استان متذکر شد که پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد، نیمه فعال و طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی معرفی شده توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان باید در سال جاری با جدیت بیشتری تداوم یابد.

*رونق تولید واحدها نیازمند حمایت بانکی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که طرح کمک به رونق تولید واحدهای نیازمند حمایت بانکی امسال نیز در استان تداوم خواهد یافت.
حسینقلی قوانلو افزود: قرار است امسال وام های بانکی به طرح های تولیدی تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی نیز پرداخت و نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی و حمایت از واحدهای صنفی تولیدی نیز مورد حمایت ستاد تسهیل و رفع موانع قرار گیرد.
به گفته وی؛ تاکنون یکهزار و 151 واحد و طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار 11 هزار و 900 میلیارد ریال در استان گلستان به بانک های عامل برای حمایت مالی به منظور رونق تولید معرفی شده اند.
وی افزود: از این تعداد 404 واحد و طرح چهار هزار و 730 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانکی برای رونق تولید بهره مند شده اند.
قوانلو اضافه کرد: گلستان در پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده برای رونق تولید ،رتبه هفتم کشوری را بعد از استان های اصفهان، فارس، تهران، گیلان، آذربایجان شرقی و مازندران دارد.
وی همچنین رفع مشکل 165 واحد به منظور رونق تولید و بازرسی از 198 واحد تولیدی دریافت کننده تسهیلات بانکی را از دیگر عملکردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون برشمرد.

*جذب منابع بانکی در گلستان 22.8 درصد رشد دارد
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان گفت که جذب منابع بانکی در سال 95 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از 22.8 درصد رشد برخوردار بوده است.
خانعلی رشیدی افزود: سال گذشته جذب منابع بانکی استان 81 هزار و 899 میلیارد ریال بوده است.
وی همچنین از افزایش 18 درصدی مصارف بانک های استان در پرداخت تسهیلات به متقاضیان خبر داد و افزود: سال گذشته بانک های استان 107 هزار و 988 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات به متقاضیان داشتند.
رشیدی؛ مطالبات بانک های استان را در پایان سال قبل 9 هزار و 381 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم 17.4 درصد افزایش نسبت به مطالبات سال 94 داشت که انتظار است مسئولان ارشد استان در وصول مطالبات، بانک ها را حمایت کنند.
به گزارش ایرنا بر اساس داده های سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان مشخصات 941 واحد یا طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی به منظور استفاده از تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت شده است.
دولت در سال 95برای فعال کردن واحدهای راکد، نیمه فعال و طرح های تولیدی با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی بسته حمایتی در قالب تسهیلات بانکی پیش بینی کرد که در استان گلستان 1100 واحد شرایط دریافت آن را دارند که مشخصات 941 واحد در سامانه بهین یاب ثبت شده است.
به گزارش ایرنا گلستان یکهزار و 200 واحد تولیدی دارد که 3 درصد آنها را صنایع بزرگ، 91 درصد را صنایع کوچک و 6 درصد را صنایع متوسط تشکیل می دهد.
استان مرزی گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 869 هزار و 819 نفر جمعیت دارد که 53.3 درصد آن شهرنشین هستند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.