علی آزمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 80 ورزشکار پیوند عضو در رشته های دو و میدانی، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، دارت و پتانک تمرینات خود را زیر نظر مربیان در دانشگاه آزاد بوشهر آغاز کردند که در این میان جابر تیما تنها گلستانی دعوت شده است که در رشته پتانک تمرینات خود را برگزار می کند.
وی بیان کرد: این اردوی آماده سازی و انتخابی تا بیست و سوم فروردین ادامه دارد و پس از آن، نفرات اعزامی به رقابت های جهانی بیماران پیوند اعضا مشخص می شوند.
'پتانک' ورزشی است که در آن بازیکنان توپی فلزی تو خالی را به توپی چوبی می زنند و اگر توپشان اصابت نکرد، باید تلاش کنند که توپ در فاصله نزدیک از توپ چوبی قرار گیرد.
رقابت های جهانی بیماران پیوند اعضا تابستان سال 96 به میزبانی شهر مارتالدا اسپانیا برگزار می شود.
وی به مشکلات برگزاری این رشته در استان نیز اشاره کرد و گفت: بیماران پیوند اعضای استان انگیزه کمی از ورود به ورزش و انجام آن به صورت حرفه ای دارند که فرهنگ سازی در حوزه نقش ورزش در سلامت آنان ضروری است.
آرمند اظهار کرد: بیش از 150 بیمار پیوند اعضا در شهرهای استان شناسایی شده اند اما هم اینک تعداد ورزشکاران این هیات تنها 10 نفر است.
وی بیان کرد: برخی بیماران گمان می کنند انجام ورزش برای آنها مشکل ایجاد می کند در حالی که همه ورزش های در نظر گرفته شده برای این گروه ها مورد تایید کادر پزشکی فدراسیون است.
بیمارانی که امکان ورزش دارند شامل پیوند قلب، کلیه و قرنیه چشم است که ورزشکاران گلستانی زیر پوشش این هیات همگی پیوند کلیه ای هستند.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.