به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمود واعظی عصر امروز در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین سفر ما به استان گلستان 3 سال گذشته بود که در آن سفر در بررسی صورت گرفته متوجه شدیم استان در زمینه زیرساخت‌ها ضعیف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برنامه ویژه‌ای برای استان در نظر گرفتیم که در این برنامه، پهنای استان هر مقدار در گذشته بود 6.5 برابر افزایش یافت همچنین شبکه انتقال 4.5 برابر و تعداد مشترکان اینترنت نیز 4.5 برابر افزایش یافت.

وی ادامه داد: در بین شهرهای استان گلستان نیز یک‌هزار کیلومتر فیبرنوری توزیع شد و توانستیم 498 میلیون تومان در زمینه زیرساخت‌ها سرمایه گذاری کنیم.

واعظی هدف از این سرمایه‌گذاری را استفاده حداکثری مردم از امکانات مخابرات چون موبایل و اینترنت دانست و گفت: دیگر هدف ما نیز این است تا برای فارغ‌التحصیلان استان در حوزه ICT شغل ایجاد کرده و خدمات را هوشمند سازیم که خوشبختانه این فعالیت‌ها صورت گرفت.

وی اظهار داشت: امروز 15 شرکت از استان گلستان و تهران برای امضاء اسناد 43 پروژه بالغ بر 180 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: البته به جز این سرمایه‌گذاری 143 میلیارد تومان دیگر بخش خصوصی و دولت برای دسترسی و زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرده که حدود 4 هزار و 200 شغل به صورت مستقیم ایجاد خواهد کرد که هریک از این شغل‌ها می‌تواند یکی، دو شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد کند.

واعظی یادآورشد: تلاش داریم فارغ التحصیلانی که در استان در حوزه تخصصی فعالیت دارند و نیروهای مستعد هستند در آینده نزدیک از نتایج این امضاها بهره مند شوند.

وی درباره عملکرد سال گذشته هم اظهار داشت: در سال 95 فعالیت‌های گسترده ای در سطح کشور داشتیم و 100 هزار شغل را در حوزه ICT هدف‌گذاری کردیم که امید داریم با افزایش 30 درصدی در سال 96 این شغل‌ها را به 130 هزار شغل افزایش داده و استان گلستان ششمین استان در طرح تکاپو ICT است که تا پایان سال امیدواریم همه استانها را پوشش دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609279
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.