به گزارش خبرنگار ایرنا هادی هاشمیان روز شنبه در مراسم تودیع و تکریم دادستان بندرترکمن اظهارداشت: شوراهای پیشگیری توفیقات خوبی در انتخابات گذشته داشته و از بسیاری تخلفات انتخاباتی جلوگیری کرده است.
وی ادامه داد: اگر امروز نیز همکاری موثر دستگاه ها را داشته باشیم که اینگونه نیز است می توان از تخلفات انتخاباتی جلوگیری کرد.
هاشمیان همچنین گفت که دستگاه قضایی استان از ابتدای امر یعنی شروع استعلامات از مراجع چهارگانه تا پایان انتخابات در کنار همه اعضا و عوامل انتخابات خواهد بود.
رئیس دادگستری کل گلستان به عملکرد دستگاه قضایی استان در سال95 نیز اشاره کرد و افزود: در مقایسه بین سال های 94 و 95 توانستیم با کمک همه دستگاه ها و با همکاری علمای اهل تشیع و تسنن و حوزه های علمیه و دانشگاه ها و تلاش کارکنان دستگاه قضایی در امر کاهش ورودی پرونده های حقوقی به دستگاه قضایی موفق باشیم بنحویکه 20 هزار فقره پرونده کمتر به محاکم گلستان وارد شد.
وی همچنین گفت: در سال 95 تعداد 300 هزار پرونده ورودی به دستگاه قضایی داشتیم که همه این تعداد منتج به صدور رای شد و این آمار بدون احتساب پرونده های شورای حل اختلاف است.
به گفته وی؛ تعداد 11 هزار پرونده که از سال های قبل در دستگاه قضا باقی مانده بود نیز در سال گذشته بررسی و منتج به صدور رای شد.
هاشمیان ادامه داد که خوشبختانه سال گذشته تعداد پرونده های ضرب و جرح عمدی که یکی از جرائم مهم در استان است 10 درصد کاهش یافت.
وی افزود که آمار پرونده های توهین و تخریب اموال دیگران نیز به ترتیب 7 درصد و 6 درصد کاهش کاهش داشته است.
این مراسم با حضور حجت الاسلام حقی دادستان مرکز استان، حجت الاسلام شهواری رئیس دادگاه روحانیت استان های مازندران و گلستان و جمعی از مسئولین قضایی استان و شهرستان برگزار شد.
رئیس قوه قضاییه در حکمی علیرضا مزیدی را به عنوان دادستان عمومی و انقلاب بندرترکمن منصوب و از خدمات قاسم میار در مدت زمان حضور در مسند دادستانی این شهرستان قدر دانی کرده است.
قاسم میار به معاونت قضایی رئیس دادگستری شهرستان گرگان منصوب شده است.
همچنین امروز با حضور هاشمیان طی مراسمی حسن نجفی (دادستان قبلی کلاله) به عنوان دادستان شهرستان آق قلا معرفی و از خدمات قدرت الله محمدی فیروز جایی دادستان قبلی این شهرستان قدر دانی شد.
بندرترکمن در غرب گلستان و آق قلا در شمال استان واقع است.
7333/1648
** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.