به گزارش ایرنا هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس در شش دور مختلف به مسافت 1000 متر و با رقابت 52 راس اسب در گروه های مختلف برگزار شد.
در کورس اول این مسابقات و در میان اسب های ترکمن سه ساله صفر تا 4 امتیاز اسب آردین رهسپار اول شد و اسب های بوران سنجر و سلطان 2 به مقام های دوم و سوم رسیدند.
اسب های دوخون دو ساله مبتدی برگزار کننده کورس دوم مسابقه بودند که در آن اسب های شوالیه ، بارون و پرگار به ترتیب اول تا سوم شدند و در کورس سوم در میان اسب های دوخون سه و چهار ساله دارای 8 امتیاز نیز اسب چرنویل مقام قهرمانی را از آن خود کرد و اسب های آزالیا و چشم افروز نیز دوم و سوم شدند.
مقام قهرمانی کورس چهارم هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس در گروه اسب های دوخون سه و چهار ساله مبتدی و نبرده به اسب قاصده رسید و در پی او، اسب های پاریس و دی ماریا دوم و سوم شدند.
در کورس پنجم رقابت اسب های تروبرد داخلی سه و چهار ساله صفر تا 4 امتیاز برگزار شد که در پایان اسب نیونایس زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و اسب های پیت بول و بوکی دی به عناوین دوم و سوم این کورس بسنده کردند.
دازمارال قهرمان کورس ششم مسابقات در میان اسب های دوخون سه و چهار ساله 16 تا 18 امتیاز شد، مقام دومی این کورس به اسب یونیک گلد رسید و اسب پلایت هورس عنوان سوم را از آن خود کرد.
در پایان این مسابقات مبلغ 661 میلیون و 500 هزار ریال به صاحبان اسب های برنده تعلق گرفت.
مسابقات اسبدوانی در شهرهای ترکمن نشین استان گلستان از جمله گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن از قدمتی دیرینه برخوردار است و همه ساله در دو فصل بهار و پاییز این مسابقات با حضور دوستداران این ورزش از اقصی نقاط کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا و بنا به اعلام رئیس هیات سوارکاری گنبدکاووس ، مسابقات اسبدوانی کورس بهاره استان گلستان براساس توافق انجام شده بین روسای هیات های سوارکاری و نیز فرمانداران، در 12 هفته به صورت مشترک بین شهرستان گنبدکاووس و آق قلا( روزهای پنجشنبه در گنبد و جمعه در آق قلا) برگزار می شود.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.