به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن صادقلو روز یکشنبه در نشست با اعضای هیات های اجرایی و بازرسی ستاد انتخابات شهرستان گنبدکاووس، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش مهمی در توسعه و عمران این مناطق دارند و نباید با دادن قول های غیر منطقی این جایگاه تضعیف شود.
وی افزود: برخی داوطلبان انتخابات شوراها درمناطق روستایی یا شهری، بعضا قول هایی درسطح شهرستان، استان و کشور می دهند که اصلا قابلیت اجرایی ندارد و با این قول ها جایگاه شوراها را تضعیف کرده و انتظارات مردم را افزایش می دهند.
صادقلو اضافه کرد: اگرچه مردم فرهیخته استان گلستان این قول های غیر منطقی را درک می کنند و بیشتر به برنامه نامزدها و توانمندی و شایستگی آنان رای می دهند.
وی بابیان اینکه شوراهای اسلامی، محلی برای حضور عقلای جامعه است، تصریح کرد: اگر افراد شایسته و توانمند برای شوراهای شهرها و روستاها انتخاب شود، روند توسعه و عمران این مناطق و به تبع آن توسعه و عمران استان و کشور تسریع تر می شود.
استاندار گلستان یادآور شد: انتخاب افراد شایسته و توانمند فارغ از مسائل قومیتی، خواسته شهیدان، قانون اساسی و مجموعه نظام جمهوری اسلامی است و کم توجهی به این مطالبه، زیرسوال بردن کارآیی و کارآمدی نهاد شورا و درمقیاس بالاتر زیرسوال بردن اصل نظام است.
صادقلو گفت: تمام کاندیداهای شوراهای شهرها و روستاها دراین خصوص مسئولیت دارند و یایستی مراقب رفتار و گفتار خود باشند و از انجام رفتارها و گفتارهای غیرمنطقی نیز بشدت پرهیز نمایند.
وی بابیان اینکه مدار اصلی نظام و قانون اساسی، مردم هستند، افزود: حضور پرشور مردم در دو صحنه انتخابات و یوم الله ها به قدرت و اقتدار نظام در عرصه بین المللی کمک و از سویی نیز نقشه ها و توطئه های دشمنان را نیز خنثی می کند.
صادقلو اضافه کرد: همه متولیان برگزاری انتخابات (هیات های اجرایی، بازرسی و نظارت) باید با انجام صحیح وظایف قانونی، رعایت عدالت و امانتداری، زمینه را برای حضور پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت که از انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز است، فراهم نمایند.
وی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری نیز از آنجا که شخص اول اجرایی و نیز شخص دوم کشور انتخاب می شود و همچنین نگاه جامعه بین المللی و دشمنان نظام ما به میزان حضور مردم در این انتخابات است، بسیار مهم می باشد.
استاندار گلستان دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید مجدد بر رعایت رفتار و گفتار منطقی ازسوی کاندیداها، گفت: هیات های اجرایی، بازرسی و نظارت تمام این رفتارها و گفتارها را به دقت رصد خواهند کرد.
صادقلو از مردم استان گلستان نیز خواست همچون دوره گذشته انتخابات که باحضور 80،39 درصدی خود رتبه نخست کشور را درمیزان مشارکت به دست آوردند، در انتخابات پیش رو نیز حضوری پرشور داشته باشند و با وسعت نظر و فارغ از نگاه قومیتی، افراد شایسته و توانمند را برای مدیریت شهری و روستایی این استان انتخاب نمایند.
وی درخصوص آخرین آمار ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای گلستان گفت: تا پایان روز گذشته تعداد ثبت نام کنندگان از مرز 6 هزار نفر گذشت و پیش بینی می شود در این دوره نسبت به دوره قبل که 7300 نفر ثبت نام کردند، تعداد ثبت نام کنندگان بیشتر شود.
استان گلستان براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 867 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و یکهزارو 75 روستا سکونت دارند، ضمن اینکه 18 درصد از جمعیت این استان ساکن شهرستان گنبدکاووس هستند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.