علی بیانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرنده ها از سوی افراد علاقه مند به حیات وحش یافت و تحویل مامورین مستقر در طرح ملی مسیر سبز – ساحل پاک در شهرستان ترکمن شد.
به گفته وی؛ قو های تحویلی از ناحیه بال و پا دچار جراحت بودند که آسیب یکی از این پرندگان شدید بود که پس از بیومتری و اقدامات اولیه ،سریعا برای سیر مراحل درمان به اداره کل انتقال یافت.
وی از همیاران و علاقه مندان حیات وحش خواست تا در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم موضوع را از طریق 1540 با اداره محیط زیست اطلاع دهند.
وی ادامه داد در ایام تعطیلات مامورین و محیطبانان اداره تحت عنوان طرح مسیر سبز- ساحل پاک بصورت شبانه روز آماده خدت رسانی و پاسخگویی به مسافرین نوروزی بوده و گشت های پایش و کنترلی مامورین نیز به جهت جلوگیری از بروز هر گونه شکار و صید احتمالی 24 ساعته برقرار است
قو همانند خانواده اردک ها گیاهخوار بوده و بندرت از موجوداتی مانند ماهی تغذیه می کند، این پرنده زیبا به دلیل وزن سنگین در ارتفاع کم پرواز نموده و به آسانی نیز مورد هدف قرار می گیرد.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و طیف گسترده ای از پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است، به گفته مسئولان محیط زیست 114گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد و ولد دارند.
سواحل و آبگیرهای شهرستان های ترکمن و گمیشان و بویژه تالاب گمیشان و خلیج گرگان در غرب و شمال غرب گلستان از محل های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و گونه های بومی است.
7333/1648
**انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.