به گزارش خبرنگار ایرنا حسن صادقلو روز پنجشنبه در آخرین جلسه شورای اداری استان گلستان در سال 95 اظهار داشت: امسال از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید 400 واحد صنعتی در استان 4هزار و 700 میلیارد ریال وام دریافت کردند و نیز 240 واحد دیگر استان نیز 2هزار و 500میلیارد ریال تسهیلات از محل های دیگر دریافت کردند.
وی منابع بانکی استان را 80 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: رونق تولید بنگاه های اقتصادی استان باید در اولویت پرداخت تسهیلات باشد.
استاندار گلستان همچنین بر نظارت پرداخت تسهیلات رونق تولید و نحوه هزینه کرد آن اشاره کرد و گفت: کمیته نظارت نحوه هزینه تسهیلات را پیگیری و از واحدها بازدید می کند.
صادقلو به اقدامات در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی 137 طرح اقتصاد مقاومتی در استان تا پایان بهمن ماه امسال به 89 درصد رسیده است.

*اجرا و کلنگ زنی 8303طرح عمرانی دستاورد دولت تدبیر و امید در گلستان
وی عنوان کرد: در مدت فعالیت دولت یازدهم تاکنون هشت هزار و 303 طرح عمرانی و اقتصادی در استان کلنگ زنی یا بهره برداری شده که میزان سرمایه گذاری آنه افزوه بر 35هزار میلیارد ریال است.
یادآور شد: در مدت سه سال فعالیت دولت در شهرستان کردکوی حدود یکهزار و 840 میلیارد ریال هزینه و 383 پروژه اجرا، در آزادشهر بیش از 2هزار و 490 میلیارد ریال با 843 پروژه، مینودشت یکهزار و 70میلیارد ریال با 391 پروژه، بندرترکمن 2 هزار و 50 میلیارد ریال با 213 پروژه، گمیشان یکهزار و 210میلیارد ریال با 317 پروژه، گنبدکاووس افزون بر 5هزار و 270 میلیارد ریال با یکهزار و 231 پروژه اجرا شده است.
به گفته وی؛ در بندرگز با 3هزار و 290 میلیارد ریال 296 پروژه، رامیان یکهزار و 210میلیارد ریال با 484 پروژه، آق ‌قلا 2هزار و 200میلیارد ریال با 550 پروژه، علی ‌آبادکتول 4هزار و 130 میلیارد ریال با 779 پروژه، گرگان 5هزار و 800میلیارد ریال با یکهزار و 256 پروژه، مراوه ‌تپه یکهزار و 360 میلیارد ریال با 304 پروژه، کلاله 2هزار میلیارد ریال با 840 پروژه و گالیکش 920 میلیارد ریال با 416 پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

*پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری
وی در خصوص اجرایی شدن سفر رئیس جمهوری به گلستان نیز گفت که در آن سفر 121 پروژه به عنوان تفاهمات و بیش از چهار پروژه به عنوان تصمیمات داشتیم و از این میزان 120 پروژه در بخش تفاهمات به پایان رسیده است.
استاندار گلستان در مورد طرح گردشگری آشوراده به عنوان یکی از مصوبات سفر نیز اظهارداشت: در مساله آشوراده مطالعات بر مبنای شاخص‌ های زیست ‌محیطی انجام شد و در محیط زیست تائید و صورتجلسه گردید که باید در کمیسیون ماده 2 تصویب نهایی شود.
صادقلو تصریح کرد: ما در راستای گردشگری و طبیعت‌ گردی بر مبنای محیط زیست برنامه ریزی کرده ایم و آنچه در مطالعات دیده شده باعث رونق محیط زیست خواهد شد و از تجربه کشورهای دیگر نیز استفاده کرده ‌ایم.
استاندار گلستان به مدیران استان نیز تاکید کرد که از امروز رویکرد دستگاه‌ های اجرایی در سال آینده را ترسیم کنند و در اولین جلسه شورای اداری و یا شورای برنامه ‌ریزی نسبت به طرح این موضوع اقدام خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در اواخر اردیبهشت ماه سال 96، گفت: پیروزی رانتی، قومیتی، جناحی با آموزه ‌های اسلامی همخوانی ندارد و از این رو موضوع انتخابات بسیار حساس است.
صادقلو یادآور شد: نامزدها باید در این عرصه رفیقانه ‌ترین اخلاق و رفتار را نشان داده، برنامه محور بوده و حرف وعمل آنها همسان باشد.
وی همچنین به نوروز اشاره کرد و گفت: باید در خصوص جاذبه های استان به گردشگران اطلاع رسانی شود.
استاندار گلستان به اقدامات در جهت کاهش معضلات اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: 14 منطقه آلوده استان در دست مطالعه و اجرای طرح شهید شوشتری است که مشارکت نیروهای نظامی و انتظامی در تحقق پاکسازی این مناطق از مواد مخدر نقش اساسی دارد.
صادقلو با یادآوری اعزام کاروان های استان به اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس نیز اظهارداشت: راهیان نور از اهمیت بالایی برخوردار است و همه باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشیم.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران حدود یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و یکهزار و 75 روستا زندگی می کنند.
پایه اقتصاد این استان هنوز کشاورزی است.
3014/1648
خبرنگار : مجید میهن دوست ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.