علی بیانی عصر چهارشنبه در حاشیه آغاز این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ حفظ طبیعت و محیط زیست، معرفی جاذبه های گردشگری، حفظ شرایط اکولوژیک رودخانه ها، پاکسازی محیط زیست وسواحل دریا، استفاده از ظرفیت های مردمی و آموزش همگانی اجرایی شده است.
وی ادامه داد: با اطلاع رسانی مناسب در خصوص جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست در مکان های پر تردد از طریق تبلیغات محیطی و رسانه های استانی و شبکه های اجتماعی و نیز استفاده از ظرفیت های برون سازمانی و تشکل های مردم نهاد به عموم مردم و بهره برداران از طبیعت زیبای کشور،سعی بر آن شده است که علاوه بر توسعه گردشگری طبیعی و مسئولانه ،صیانت از زیستگاه های و مواهب الهی نیز اجرایی شود.
بیانی گفت: اجرای برنامه پاکسازی مبادی شهر ها و کرانه های ساحلی بندرترکمن و گمیشان و نیز ایجاد کمپ های ویژه چند منظوره و اجرایی در مناطق گردشگری و ساحلی با حضور محیطبانان و کارشناسان محیط زیست جهت خدمت رسانی و اطلاع رسانی به مسافرین از جمله های اقدامات اجرایی گنجانده شده در این طرح است.
به گفته وی ؛هموطنان می توانند در صورت مشاهده تخلف های زیست محیطی از جمله شکار حیوانات، قطع درختان، روشن کردن آتش در جنگل و مناطق حفاظت شده، مراتب را به شماره های 1540 به صورت شبانه روزی اطلاع دهند.
در مراسم آغاز اجرای این طرح سید صادق شیرنگی معاون فرماندار بندرترکمن و جمعی از مسئولین این شهرستان و فعالان سمن های محیط زیستی حضور داشتند .
استان گلستان با دارا بودن 130 کیلومتر نوار ساحلی د رحوزه شهرستان های بندرترکمن ، گمیشان و بندرگز یکی از قطب های گردشگری کشور است.
در این استان مرزی واقع در شمال کشور بیش از یکهزار و 500 اثر مذهبی، گردشگری، تفریحی و توریستی وجود دارد؛ هر ساله در تعطیلات به ویژه نوروز حدود 20 میلیون نفر گردشگر و زائر مرقد مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از گلستان دیدن کرده و یا عبور می کنند.
بندرترکمن دارای 20کیلومتر نوار ساحلی بوده و همه ساله در ایام نوروز میزبان خیل بیشماری از مسافران و گردشگران از سراسر کشور است.
حدود یک میلیون نفر گردشگر در ایام تعطیلات نوروزی سال گذشته از شهرستان ترکمن بازدید داشتند.
بندرترکمن واقغ در شمال غرب گلستان به سبب دارا بودن سواحل زیبا و وجود جزیره آشوراده از پتانسیل و ظرفیت مطلوبی در خصوص جذب گردشگر برخوردار است.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.