بهزاد نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال حفظ، نگهداری و آبیاری نهال ها مورد توجه قرار گرفته و در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی افزود : براساس این طرح، علاوه بر حاشیه محورهای عمومی شهری و روستایی و نیز مدارس شهرستان، چهار بوستان جمعا به مساحت 9 هکتار در روستاهای آق تقه، چناران، قازان قایه و در محوطه پاسگاه انتظامی عرب قاری حاجی با غرس نهال ایجاد شده است.
وی همچنین گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی 9 هکتار از اراضی منابع طبیعی حاشیه مراوه تپه به منظور احداث پارک تفریحی و استراحت گردشگران نوار مرزی این شهرستان، در اختیار شهرداری مراوه تپه قرار گرفته است.
نجفی در ادامه به اجرای طرحی نو و بدیع درعرصه درختکاری در یکی از روستاهای نوار مرزی مراوه تپه اشاره کرد و اظهارداشت : با ابتکار احمد گرگانلی دوجی، بهورز روستای سوزش و مشارکت بهورزان روستاهای خوجه گلدی، چایلی و همت آباد که افزون بر 2هزارنفر جمعیت دارند، به نام هر نوزادی که در سال جاری متولد شده باشد، یک نهال در محوطه مرکز بهداشتی درمانی روستای سوزش غرس شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی مراوه تپه ، درسال جاری در حوزه فعالیتی روستای سوزش 53 نوزاد متولد شده است که یک 3 قلو و یک 2 قلو از جمله آنهاست که طرح غرس نهال ها در روستای مذکور به وسیله پدر و مادر 3 قلوها به اجرا در آمده است.
مساحت کل منابع ملی شهرستان مراوه تپه، 322 هزار و 700 هکتار است که 210 هزار هکتار آن مرتع، 47 هزار هکتار جنگل و 5 هزار هکتار آن نیز پسته جنگلی است.
شهرستان مراوه تپه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان قرار دارد.
7478/1860
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.