رجب صفراف شامگاه چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همجواری و نزدیکی گلستان به کشور های cis و روسیه و همچنین وجود راه آهن ،خطوط هوایی و سایر مزایای حمل و نقل این استان را در جایگاه خاصی قرار داده است به نحوی که به راحتی می تواند در آینده کشورهای منطقه را برای صادرات کالای روسی پوشش دهد.
این پژوهشگر روسی افزود: با توجه به قابلیت های موجود استان گلستان علاوه بر مزایای ترانزیت کالا به ارزش افزوده این کالا ها نیز دست یافته و سود های سرشاری را از این راه کسب خواهد کرد.
مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در مسکو به عنوان نمونه به ترانزیت گندم روسیه اشاره کرد و گفت: از 340 کارخانه تبدیل گندم به آرد در ایران، 28 واحد آن در گلستان مستقر است و این استان می تواند با ارزیابی و مطالعات لازم گندم روسیه را وارد و در کارخانه های خود ارزش افزوده آن را چند برابر کرده و به کشو رهای هدف حاضر در آنسوی خلیج فارس و منطقه صادر کند و ارزآوری برای منطقه به همراه داشته باشد.
وی گفت آنچه من و هیات همراه در این سفر چهار روزه به گلستان دیدیم شاید کمتر از 5 درصد توانمندی های این استان باشد زیرا ما به هر منطقه ای از گلستان که سفر می کردیم ظرفیت ها به گونه ای بود که زبان از توصیف ارزش های آن باز می ماند و این درحالی است که ما تاکنون از این فرصت ها و امکانات مطلع نبوده ایم.
صفراف گفت: من مطمئن هستم با شناختی که تولیدگران و سرمایه گذاران روسی پس از این سفر به دست خواهند آورد فصل تازه ای پیش روی استان گلستان گشوده می شود.
وی ادامه داد: آغاز این کار با اطلاع رسانی شروع می شود و نیز معرفی ظرفیت ها و پروژه های موجود اصل کار است و ما این قدم را در وهله اول برداشته ایم.
گلستان دارای بسترهای اجرایی و سرمایه گذاری بی شماری است که از آن جمله می توان به حوزه تولید محصولات کشاورزی و زراعی و امکانات و فرصت های بی نظیر گردشگری آن اشاره کرد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با کشور ترکمنستان ،دریای خزر و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.