به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس، یادآور شد: مردم گنبدکاووس عاشق اسب و مسابقات اسبدوانی هستند و حق دارند با برگزاری این مسابقات، در منافع اقتصادی و انتفاع از این مسابقات نیز سهیم باشند.
وی با اشاره به واگذاری مدیریت این مجموعه در سالجاری به صورت موقت و یک ساله به گنبدکاووس خاطرنشان کرد: نامه رئیس فدراسیون سوارکاری به مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و دستور وی برای اجرای فرایند ترک تشریفات در این خصوص بیانگر این نکته است که افرادی در تهران شدیدا به دنبال در اختیار گرفتن اداره مجموعه سوارکاری گنبدکاووس پس از انقضای مدت یک ساله هستند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با تشریح تلاش های گسترده مسئولان عالیرتبه استان گلستان و نیز مسئولان شهرستان و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی برای در اختیار گرفتن اداره این مجموعه توسط مسئولان شهرستان و تحقق آن پس از 17 سال، گفت: در خصوص درخواست اخیر فدراسیون سوارکاری مبنی بر مدیریت دوباره بر مجموعه سوارکاری گنبدکاووس، با مدیر کل ورزش و جوانان استان مکاتبه کرده که بدون پاسخ مانده است.
کریمی از نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی که در جلسه حضور داشت، خواستار پیگیری این موضوع در دیدار با وزیر ورزش و جوانان شد و گفت: بایستی با تشریح اهمیت ورزش سوارکاری در منطقه و عشق و علاقه مردم این منطقه به اسب و مسابقات اسبدوانی، به مسئولان عالیرتبه کشور ثابت کرد که اداره مجموعه سوارکاری این شهرستان و برخورداری از منافع اقتصادی مسابقات سوارکاری حق مردم این منطقه است.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در دوازدهم آبان امسال از نهایی شدن واگذاری مجموعه سوارکاری این شهرستان به هیات سوارکاری گنبدکاووس خبر داده و گفته بود: با این اتفاق مبارک، مطالبه چندین ساله مردم گنبد محقق و بزودی مسابقات اسبدوانی در گنبد با مدیریت شهرستان برگزار می شود.
در پی اعلام این خبر، موافقتنامه تحویل مجموعه سوارکاری گنبدکاووس به هیات سوارکاری این شهرستان به امضا رسید و با این اقدام مشکل 17 ساله سوارکاری این شهرستان، که برگزاری مسابقات و مدیریت آن خارج از استان انجام می شد، حل شد و مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس با مدیریت شهرستان و استان گلستان در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، این اقدام یکی از آرزوهای دیرینه دست اندرکاران اسب و اسبدوانی اعم از مالکان و مربیان اسبها، سواراکاران و دوستداران این ورزش در شهرستان را محقق کرد و تداوم این امر خواسته مردم این منطقه است که از دیرباز عشق و علاقه آنان اسب و سوارکاری، شهره خاص و عام است.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.