به گزارش خبرنگار ایرنا حسین احمدی روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: این پایگاه ها در 2 بخش امداد و نجات و طرح سلامت و ایمنی مسافرین نوروزی خدمات ارائه می دهند.
وی یادآور شد: در بخش امداد و نجات 11 پست ثابت امداد و نجات بین شهری، یک پایگاه ثابت دریایی، 6 پست موقت جاده ای و 3 پست سیار جاده ای فعالیت می کنند.
به گفته وی؛ همچنین 9 پایگاه مستقر برای پاسخگویی به شبهات، یک پایگاه سگ‎ های تجسس با سه قلاده، یک پایگاه امداد هوایی و یک پایگاه مرکز فرماندهی کنترل عملیات استان در این طرح مشارکت دارند.
احمدی با اشاره به طرح سلامت و ایمنی سلامت مسافرین نوروزی ادامه داد: در این بخش نیز 20 پست ثابت، 12 پست سیار، خیمه نمازهای ،ایستگاه های سلامت و 11 فضای دوستدار کودک فعال خواهد بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان عنوان کرد: به اقدامات امداد و نجات در سفرهای نوروزی از دو سال قبل طرح هدایت مسافران نیز افزوده شده است.
وی گفت: در قالب برنامه های نوروزی جمعیت هلال احمر، 2 طرح کاهش تصادفات جاده ‎ای از طریق آموزش رانندگان و همراهان راننده به صورت حضوری، توزیع بروشور و آماده ‌سازی فضای آموزشی و برپایی خیمه ‎های نماز و طرح 'به ‎رفت' در جهت کاهش مشکلات ترافیکی اجرایی می شود.
احمدی با بیان اینکه 100 نفر در اجرای برنامه های نوروزی هلال احمر گلستان فعالیت دارند، اظهارداشت: طرح طلب یار نیز اجرا می شود که در قالب آن از توان 54 پزشک داوطلب و 15 پرستار بهره مند می شویم.
استان گلستان واقع درشمال ایران از مناطق گردشگرپذیر کشور بوده و علاوه بر آن بسیاری از زائران حرم مطهر امام رضا (ع) از این استان عبور کرده و به خراسان شمالی و خراسان رضوی سفر می کنند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.