به گزارش روز شنبه ایرنا از راه و شهرسازی گلستان، حامد مظاهریان در مراسمی که با عنوان روز مهندس در گرگان برگزارش شد، اظهارداشت: این رقم در کشورهای اطراف و حاشیه خلیج فارس حدود 5 تا 7 درصد، اروپا حدود 10 درصد و در برخی کشورهای آمریکای شمالی 12 درصد قیمت تمام شده ساختمان است.
وی، خدماتی را که در این قیمت ها ارائه می شود، حرفه ای دانست و برای افزایش این بها در ایران هم گفت که باید از مهندسین شروع کرد.
وی با بیان اینکه گسترش خدمات مهندسی حرفه ای نه تنها در مرزهای کشور بلکه در مقیاس منطقه ای هم قابل رقابت و امکان پذیر خواهد بود، ادامه داد: هم اینک از 250 شرکت پیمانکاری بزرگ دنیا فقط 2 شرکت، ایرانی است و لازم بوده که این مساله را تبدیل به یک فرصت کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مهندسین امروز علاوه بر حل مساله، مسئولیت اجتماعی داشته و در برابر وظایف در این حوزه نیز مسئول باشند.
وی ادامه داد: آن چیزی که برای مردم اتفاق می افتد بخشی از وظایف مهندسان را شکل می دهد و سازمان نظام مهندسی ساختمان، علاوه بر تنسیق مهندسی باید از حقوق مردم هم دفاع کند.
مظاهریان، حرفه ای گری را مساله مهمی دانست و گفت: ما باید خدمات حرفه ای ارائه دهیم زیرا به نفع همه و بیشتر به سود مردم است.
وی اضافه کرد: دولت هم باید از حقوق افراد ذیصلاح در امر ساختمان سازی دفاع کند تا بناهایی ارزان تر، با کیفیت بالاتر بسازند و این ساختمان ها آسایش و رفاه بیشتر را برای مردم به ارمغان آورند و هزینه نگهداری آنها هم کمتر باشد.
رونمایی از کتاب 'ایمنی' و قدر دانی از روسای سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان هم بخشی از برنامه های این مراسم بود.
پنجم اسفند ماه سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان روزمهندس نامگذاری شده است.
7333/1648
** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.