به گزارش خبرنگار ایرنا، میر شهبیز شافع روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی حقوق سبز در گرگان اظهار داشت: 60 مقاله حقوقی با موضوع چالش‌های محیط‎زیست به دبیرخانه این همایش ارسال شده که در حوزه 'حقوق محیط زیست و حقوق عمومی، محیط زیست و حقوق کیفری، محیط زیست و حقوق بین الملل' است.
وی با بیان اینکه باید بیندیشیم چگونه با بکارگیری از مواهب طبیعی، محیط زیست را برای نسل‎های آینده صیانت کنیم، افزود: چالش‌های محیط ‎زیستی مناطق شمالی کشور در این همایش مورد توجه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در این همایش نشست های جانبی نیزپیش بینی شده که یکی از آنها مبانی و حقوق عمومی است و درباره اینکه چگونه در چارچوب نظام حقوقی و ساختار اداری ایران نگاه مدرن را پیاده کنیم، بحث خواهد کرد.
به گفته وی؛ حقوق جزا و ابتکارهایی که می تواند مانع حرکت به سمت تخریب محیط زیست، جنگل تراشی شده و بررسی راهکارهای دفع آلاینده ها و چالش های آن موضوع نشست دیگری است.
وی ادامه داد: نشست حقوق بین الملل نیز با موضوع چگونگی انجام تعهدات بین المللی و بهره بردن از پتانسیل های بین المللی بخصوص در بخش تکنولوزی، احیای تالاب ها و مبارزه با آلایندگی ها با تاکید بر استان های شمالی به ویژه گلستان در حاشیه این همایش ملی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا همایش ملی حقوق سبز با تاکید بر بررسی چالش های زیست محیطی مناطق شمالی کشور و یافتن راهکارهایی با حضور دادستان کل کشور، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور، عضو حقوقدان شورای نگهبان، فرمانده انتظامی گلستان وجمعی از مسئولان ارشد استانی، منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست به میزبانی گرگان در حال برگزاری است.
در این همایش علاوه بر سخنرانی چند تن از مسئولان کشوری و استانی، 6 مقاله برتر انتخابی از میان 60 مقاله رسیده به دبیرخانه قرائت می شود و به گفته رئیس دادگستری کل گلستان نوبت عصر به کارگاه های تخصصی با حضور قضات و حقوقدانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی اختصاص دارد و به مسائل و چالش های زیست محیطی در کشور و به ویژه استان های شمالی پرداخته می شود.
در این همایش همچنین جمعی از دانشگاهیان، مسئولان قضایی و نظارتی و نمایندگانی از استان های تهران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، مازندران و گیلان حضور دارند.
اعضای کمیته علمی این همایش را استادان دانشگاه هایی همچون تهران، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، خوارزمی و علامه طباطبایی تشکیل می دهند که مقالات رسیده را داوری می کنند.
استان مرزی گلستان میزبان این همایش، با یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت در شمال ایران واقع شده و در حوزه مسائل زیست محیطی در معرض تهدید آسیب هایی همچون ریزگردهای بیابان های کشور ترکمنستان، سیل، رانش زمین، زلزله، آتش سوزی جنگل ها و از همه مهمتر خطر خشک شدن خلیج گرگان و تاثیر آن بر طبیعت و زیست استان است.
7333/1648
خبرنگار : علی قاسمی ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.