علی آرمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از 150 بیمار پیوند اعضا در شهرهای استان شناسایی شده اند، اما هم اینک تعداد ورزشکاران این هیات تنها 10 نفر است.
وی بیان کرد: برخی بیماران گمان می کنند انجام ورزش برای آنها مشکل ایجاد می کند در حالی که همه ورزش های در نظر گرفته شده برای این گروه ها مورد تایید کادر پزشکی فدراسیون است.
دبیر هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضای گلستان افزود: یکی از برنامه های هیات، برگزاری نشست های کارگاهی با حضور بیماران و پزشکان متخصص برای بیان فواید و اثرات مثبت ورزش در روند سلامت بیماران پیوند اعضا است.
آرمند ادامه داد: هنوز زنان پیوند اعضای استان روی خوشی برای ورود به ورزش حرفه ای نشان نداده اند.
وی گفت: مطابق آمارها، غرب گلستان دارای بیشترین تراکم حضور بیماران خاص و پیوند اعضا است که تلاش می کنیم از این ظرفیت برای ایجاد انگیزه بیشتر در آنان و کسب افتخارات ورزشی و مدال در این بخش استفاده کنیم.
به گفته وی؛ با وجود تعداد کم ورزشکاران پیوند اعضای گلستان، هم اینک استان 2 ورزشکار ملی پوش دارد که بخت زیادی برای اعزام به رقابت های جهانی نیز دارند.
آرمند افزود: جواد قزل سفلو در رشته تنیس روی میز فعالیت می کند و هم اکنون در اردوی تیم ملی به سر می برد و تا پنجم اسفند تمرینات خود را در کنار دیگر ملی پوشان برگزار خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین جابر تیما دیگر ورزشکار گلستانی در رشته 'پتانک' نظر مربیان را برای دعوت به اردوی تیم ملی جلب کرد و از 18 اسفند تمرینات خود را به مدت یک هفته در تهران و زیر نظر مربیان تیم ملی برگزار می کند.
'پتانک' ورزشی است که در آن بازیکنان توپی فلزی تو خالی را به توپی چوبی می زنند و اگر هم توپشان هم اصابت نکرد، باید تلاش کنند که توپ در فاصله نزدیک از توپ چوبی قرار گیرد.
دبیر هیات ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضای گلستان گفت که امکان انجام ورزش برای بیماران پیوند اعضای گلستان در رشته های تنیس روی میز، پرتاب دیسک، نیزه و توپ و پتانک وجود دارد.
رقابت های جهانی بیماران پیوند اعضا تابستان سال 96 به میزبانی شهر مارتالدا اسپانیا برگزار می شود.
بیماران پیوند اعضایی که امکان ورزش دارند شامل پیوند قلب، کلیه و قرنیه چشم است که ورزشکاران گلستانی زیر پوشش این هیات همگی پیوند کلیه ای هستند.
/1648/3091
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.