محمود ربیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون مشکل خاصی در بحث تامین گاز مصرفی مردم گلستان وجود ندارد زیرا نیاز استان به گاز وارداتی از ترکمنستان کم است و تنها با اندکی صرفه جویی عمومی از بروز هر گونه مشکل جلوگیری خواهد شد.
وی اضافه کرد: اگر به جایی برسیم که نتوان گاز مصرفی کل استان گلستان را تامین کرد؛ دستور العمل کنترل و کاهش مصرف به ادارات ابلاغ و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
معاون استاندار گلستان ابراز کرد: از چند روز قبل که بحث احتمال شدت سرما و قطع گاز ترکمنستان به ایران مطرح بود، تمهیدات لازم از سوی دستگاههای ذیربط استان گلستان پیش بینی شد ضمن اینکه شرکت گاز هم تمام توان خود را برای خدمت رسانی مناسب بویژه در بخش خانگی به کار بسته است.
ربیعی ادامه داد: با این وجود بهتر است اهالی استان گلستان برای کاهش و از بین رفتن نگرانی و به صفر رسیدن احتمال قطعی گاز در مصرف خود صرفه جویی کنند.
به گزارش ایرنا شرکت ترکمن گاز از روز گذشته شیر گاز صادراتی به ایران را بست . این شرکت مدعی طلب 1.8 میلیارد دلاری مازاد بر قرارداد منعقده از شرکت ملی گاز ایران بابت صادرات در سال های 1386 و 1387 شده است که تهران آن را قبول ندارد و خواستار ارجاع موضوع به داوری بین المللی است.
کارشناسان حقوقی و اقتصادی معتقدند شرکت ترکمن گاز بازنده اصلی این ماجرا خواهد بود زیرا کمترین ضرر آنها از دست دادن بزرگ ترین مشتری خواهد بود.
3014/6203
*خبرنگار: مجید میهن دوست **انتشاردهنده: مهدی کرمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.