سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، از بستری بودن ۱۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان خبر داد.

شیراز، ایران / در پی روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا، بستری بیماران مبتلا به این بیماری در بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) شیراز رو به افزایش است. عکس: ایکنا، احمدرضا مداح

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، از بستری بودن ۱۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان خبر داد.

به گزارش جماران، سعید گل فیروزی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که این آمار در مقایسه با روز گذشته با ۱۰ نفر کاهش همراه بوده است.

وی با بیان اینکه از ۱۳۲ بیمار مبتلا به کرونا ۳۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند، افزود: همچنین از این تعداد ۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به حیات خود ادامه می‌دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه متاسفانه هنوز استقبال مردم از دوز سوم واکسن کرونا مطلوب نیست، یادآور شد: توصیه ما به مردم این است که برای تکمیل هر سه دوز واکسن کرونا اقدام کنند، تکمیل واکسیناسیون احتمال فوت و بستری ناشی از بیماری کرونا را کاهش می دهد و بر اساس آمارها احتمال فوت ناشی از کرونا در افراد واکسینه نشده ۶ برابر بیشتر از واکسن زده هاست.

گل‌ فیروزی پیشاپیش با گرامیداشت عید سعید فطر، از مردم خواست با توجه به تعطیلات پیش‌رو در جمع ها و دورهمی های خانوادگی از رعایت پروتکل های بهداشتی غافل نشوند، کرونا در کمین است و در کنار تکمیل واکسن باید رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است؛ بر اساس آخرین رنگبندی رسمی شیوع کرونا در کشور، شهرستان آزادشهر تنها شهر حاوی کرونایی در استان گلستان است و مابقی شهرستان های استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.