طرح مطالعه و احداث راه آهن اینچه برون- گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود یکی از مطالبات اصلی استان گلستان در قانون بودجه ۱۴۰۱ دارای ردیف اعتباری شد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مطالعه و احداث راه آهن اینچه برون- گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود یکی از مطالبات اصلی استان گلستان در قانون بودجه ۱۴۰۱ دارای ردیف اعتباری شد.

به گزارش جماران، غلامعلی کوهساری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: احداث راه آهن اینچه‌برون - شاهرود نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است و تعدادی از فعالان اقتصادی برای همکاری در این طرح اظهار آمادگی کردند.

وی افزود: برای اولین بار ردیفی در قالب مطالعه و احداث راه‌آهن اینچه‌برون - گنبدکاووس - آزادشهر - شاهرود با هدف توسعه کریدور شمال به جنوب در قانون بودجه تعیین شد و قرار است اعتبار این طرح از محل فاینانس (مشارکت بخش خصوصی) تامین شود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان ساخت راه‌آهن محور یادشده فراهم می‌شود و در نتیجه آن شاهد تحویل در بحث جابجایی بار و مسافر در کشور خواهیم بود.

کوهساری تصریح کرد: اجرای این خط راه آهن و اتصال آن به کریدور ریلی شمال - جنوب تاثیر زیادی در توسعه و تحول همه جانبه اقتصادی استان گلستان خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.