مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس از آغاز کشت تابستانه پنبه در هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس از آغاز کشت تابستانه پنبه در هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: کشت این محصول که به آب کمتری نیاز دارد، پس از برداشت زراعت پاییزه ( گندم، جو و کلزا ) انجام می‌شود.

به گزارش جماران، غلامعلی نورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر کشت تابستانه، کشاورزان گنبدکاووس امسال چهار هزار و ۱۹۱ هکتار پنبه بهاره نیز کشت کردند که مزارع کشت شده از سطح سبز مطلوبی برخوردار است.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس پیش بینی کرد که سطح کشت پنبه بهاره و تابستانه این شهرستان امسال به افزون بر ۶ هزار هکتار برسد.

نورا گفت: خشکسالی امسال که در ۵۰ سال اخیر کم سابقه بوده و نیز استمرار کاهش نزولات آسمانی در ماه‌های پیش‌رو و به تبع آن کاهش منابع آبی، ضرورت پرهیز کشاورزان برای کشت محصولات با نیاز آبی بالا مانند شالی را دوچندان کرده است.

وی افزود: کشت پنبه، سویا، آفتابگردان، کنجد، ارزن و سورگم که مقاوم به کم آبی و گرما هستند و نیز ذرت علوفه‌ای در صورتی که کشاورز به منابع آبی دسترسی داشته باشد در این شرایط آب و هوایی پیشنهاد می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس بابیان اینکه خشکسالی امسال سبب کاهش تولید علوفه شده اضافه کرد: برای جبران حدود یک سوم نیاز ۱۲۰ هزار تنی دامداران این شهرستان به علوفه، کشت محصول ذرت علوفه‌ای به کشاورزانی که به منابع آبی دسترسی دارند، توصیه می‌شود.

نورا، زمان باقی مانده برای کشت ذرت علوفه‌ای در گنبدکاووس را سه هفته آینده اعلام کرد و گفت: به‌طور میانگین میزان تولید علوفه از هر هکتار از این محصول حدود ۴۰ تن است که باتوجه به افزایش قیمت کاه، درآمد خوبی عاید کشاورزان خواهد کرد.

به گفته وی، پارسال هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گنبدکاووس به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود امسال این رقم به حدود چهار هزار هکتار افزایش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.