به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی میرقاسم پور عصر چهارشنبه در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای گلستان اظهارکرد: در صورت فروکش کردن بحران کرونا و عادی شدن شرایط اعزام های حجاج با تمهیدات بهداشتی انجام می شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی های حج ۹۹ مطابق زمان بندی قبلی در حال انجام است و با توجه به اینکه برنامه‌های حج زمان بر بوده، کار به روال عادی انجام و تدارکات لازم صورت می گیرد تا وضعیت مشخص شود.

میرقاسم پور با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های سازمان حج و زیارت بر پایه حفظ سلامت حجاج است، گفت: در صورت برگزاری حج تمتع صدا وسیما می تواند بحث آموزش حجاج را در برنامه های خود قرار دهد تا آموزش صورت گیرد.

‏وی بیان کرد: صدا وسیما گلستان تاکنون برنامه های مذهبی را به خوبی پوشش داده و با تعاملات انجام شده به دنبال تولید برنامه فرهنگی بیشتر با این مرکز هستیم.

در این دیدار مدیر کل صدا و سیمای گلستان هم گفت: صدا و سیما، دانشگاهی عمومی است که با افکار انسان ها سر و کار دارد و روی آنان اثر می گذارد و این اثرگذاری می تواند سبب گسترش دین اسلام شود.
محمد منتظر حجت در ادامه با اشاره به ارزشمند بودن مراسم مقدس حج که هر سال در زمان خاصی برگزار می شود، بیان کرد: ارزش هایی که هر کدام می تواند هزاران نکته مثبت و ارزنده داشته باشد و صدا و سیما می تواند بیننده یا شنونده را وارد آن فضای معنوی کند تا دیگر مسلمانان بتوانند آن فضا را حس و با بینشی عمیق در این مراسم شرکت کنند.

وی افزود: رسالت صدا و سیما در این زمینه بسیار چشمگیر است که حج، عبادتی فردی نیست، بلکه عبادتی گروهی است و برگزاری باشکوه این مراسم می تواند سبب عزت و سربلندی جامعه مسلمانان شود و رسانه ملی افزون بر اینکه زائر را آماده سفر می کند و او را مشتاق می سازد، کسانی را که مسافر سرزمین وحی نیستند، برای رفتن به مکه علاقه مند می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.