به گزارش خبرگزاری مهر، علی نصیبی در همایش گرامیداشت روز شوراها اظهارکرد: با استناد به آمار احصا شده از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در سال گذشته ۳۶.۶۰ درصد پروژه های استان گلستان در روستاها اجرا شده که به لحاظ رقم ریالی شامل ۵۱ درصد پروژه های استان گلستان است.

وی افزود: تعداد سه هزار و ۷۴ پروانه ساختمان در سال ۱۳۹۷ توسط دهیاری ها صادر شد که این رقم در سال ۱۳۹۸ به ۱۰ هزار و ۹۰۴ پروانه رسید.

نصیبی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، مبلغ ۳۵ میلیارد و ۹۸۲ میلیون تومان توسط دولت به دهیاری های گلستان کمک شد که این رقم علیرغم همه محدودیت های مالی دولت در سال ۹۸ با رشد ۱۲۹ درصدی به میزان ۸۲ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان در سال ۹۸ رسید.

وی تاکید کرد: حداقل ۶۰ درصد این رقم در کنار سایر درآمدها باید صرف امور عمرانی در روستاها شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان تصریح کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، ۴۸ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ حوادث، عمدتا جهت آسفالت و بهسازی معابر اختصاص یافت که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است و به این مبلغ می توان ۵۰ میلیارد دریافتی از بنیاد مسکن را هم اضافه کرد که مقرر شده صرف آسفالت و بهسازی معابر روستایی هزینه شود.

نصیبی گفت: در یک سال و نیم گذشته تسهیلاتی با سود چهار و ۶ درصد به مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان جهت راه اندازی ۵۷۰۰ واحد اقتصادی جدید در روستاها پرداخت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.