غلامرضا محرابی روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: صادرات پارسال این محصولات شامل ۲۶۴ تن پا و پنجه مرغ، ۴۱ هزار قطعه پولت (جوجه مرغ یک ماهه) تخمگذار، ۵ هزار و ۳۹۰ تن تخم مرغ خوراکی، یک میلیون و ۱۸۳ هزار تخم مرغ نطفه دار گوشتی، ۸۳۵ هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی، ۴۳ تن پودر صدف، ۵ هزار و ۷۵۳ تن خوراک آماده آبزیان، ۲۵ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۷۱ تن محصولات لبنی و ۱۴۸ تن میگو بود که به کشورهای افغانستان، گرجستان، عراق، هنگ کنگ، لبنان، میانمار، روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، امارات و ویتنام صادر شد.

محرابی افزود: پارسال از مرز ریلی اینچه برون گنبدکاووس، دام زنده، فرآورده های خام دامی و نهاده های خام دامی با مجوز دامپزشکی وارد گلستان شد که پس از بازدید و نمونه برداری و انجام اقدامات بهداشتی - قرنطینه ای، اجازه ترخیص برای آن ها صادر گردید.

وی ادامه داد: این واردات شامل ۱۱۲ راس گاو و گوساله زنده ، ۶ هزار و ۴۵ راس گوسفند زنده، ۱۲ تن گوشت گاو و گوساله منجمد، ۸۰ تن گوشت گوسفند منجمد و ۱۱ هزار و ۱۴۸ تن سبوس گندم و جو از کشورهای قزاقستان و مغولستان بود.

به گفته وی پارسال در مجموع ۱۷۱ هزار و ۲۷۵ فقره گواهی حمل بهداشتی توسط این اداره کل برای تردد کالاهای مرتبط با حوزه دامپزشکی و دام و طیور صادر شد.

گلستان ۴ پست قرنطینه مستقر در پلیس راه نوکنده (غرب)، تیل آباد آزادشهر، تنگراه گالیکش (شرق) و گمرگ اینچه برون (شمال استان و مرز خشکی با ترکمنستان) دارد و مجوز حمل دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی به خارج از استان را صادر می کند.

گمرک خشکی اینچه برون در شهرستان گنبد کاووس واقع در شمال گلستان و در همسایگی کشور ترکمنستان قرار دارد که ارتباط جاده ای و ریلی را با کشورهای آسیای میانه و چین برقرار می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.