حجت الاسلام عین‌الله شهابی امام جمعه آزادشهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسوولیت امام جمعه در روزهای بحرانی مانند شیوع کرونا بیشتر می شود و همه گیری یک بیماری و تبعاتی مانند فشار اقتصادی و اجتماعی این روزها باید ما را به انجام بیشتر تکالیف مذهبی و اجتماعی وادارد.

وی اظهار داشت: تهیه خطبه مکتوب و انتشار مجازی آن، یکی از اقدامات انجام شده در این راستا است که انجام آن مورد استقبال شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان نیز قرار گرفته و از این پس توسط دیگر امامان جمعه شهرهای استان اجرا خواهد شد.

امام جمعه آزادشهر افزود: محتوای این متن همانند خطبه های نماز جمعه حاوی احادیث، توصیه های اخلاقی و دینی، خلاصه‌ای از اخبار و رویدادهای کشوری، منطقه‌ای و جهانی و بیان برخی مشکلات شهرستان است. 

وی همچنین به برخی اقدامات ستاد نمازجمعه آزادشهر با همکاری پویش‌های مردمی و قرارگاه مردمی مدافعان سلامت شهرستان اشاره کرد و گفت: ، دوخت روزانه چند هزار ماسک، گان و دستکش و تهیه و توزیع صدها بسته‌ بهداشتی و غذایی میان نیازمندان، از جمله این فعالیت ها است که همچنان نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام شهابی همچنین از فعالیت ۳۰ روحانی و طلبه مرد و زن حوزه علمیه الغدیر آزادشهر برای انجام امورات مربوط به غسل و کفن ، اقامه نماز و دفن جان باختگان کرونا تقدیر کرد و آن را گام مهمی برای کاهش دغدغه خانواده های داغدار دانست.

شهرستان آزادشهر با ۹۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۵ کیلومتری گرگان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.