حسین طلوعیان روز چهارشنبه اظهار داشت: بیشترین واحد صنفی پلمب شده استان مربوط به گرگان، گنبد، آزادشهر، علی آباد و کردکوی است و مراوه تپه و گالیکش نیز با توجه به رعایت صنوف، هیچ واحد پلمب شده ای نداشتند.

وی افزود: در طرح فاصله گذاری اجتماعی براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، مشاغل به ۲ دسته با ریسک بالا و کم ریسک تقسیم بندی شدند که مشاغل با ریسک بالایی پس از ۲۳ فروردین نیز همچنان تعطیل خواهند بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: واحدهای صنعتی و معدنی جزو واحدهای پرریسک محسوب می شوند و برای واحدهایی مثل معادن زغال سنگ و واحدهای تولیدی شن و ماسه هم باید تدابیری اتخاذ شود تا طبق مقررات به فعالیت خود ادامه دهند.

طلوعیان به همراهی صنایع گلستان برای کمک به بحران کرونا اشاره کرد و گفت: در برخی واحدهای صنعتی استان شاهد تراکم بالای نیروی کار هستیم که مسوولان این واحدها به صورت داوطلبانه فعالیت خود را کاهش داده و از یک سوم ظرفیت نیروی کار خود در هر شیفت استفاده می کنند.

وی همچنین به تلاش واحدهای تولیدی استان برای تامین نیاز گلستان به مواد بهداشتی خبر داد و گفت: در حال روزانه حدود ۲۸ هزار لیتر مواد ضدعفونی دست و سطوح در استان تولید می شود.

طلوعیان افزود: تا قبل از شیوع بیماری کرونا تنها سه واحد صنعتی در استان مواد ضدعفونی تولید می کردند که ظرفیت تولید آنها ۳۰ هزار تن در سال بود که با شیوع ویروس کرونا و تغییر خط تولید، تعداد واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده به ۱۰ واحد افزایش یافت.

وی ادامه داد : در ابتدای شیوع ویروس کرونا یک واحد تولیدی استان با تغییر خط تولید خود روزانه ۴۰ هزار ماسک تولید می کرد که ظرفیت این واحد هم اکنون به ۱۵۰ هزار ماسک در روز رسیده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.