رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش در این‌باره به خبرنگار ایرنا گفت: موضوع را شنیده‌ام اما علت آن برایم قابل درک نیست.

حسن رزاقی افزود: چند روز قبل به همراه روسای مرکز بهداشت و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گالیکش و در راستای نظارت میدانی بر اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشت عمومی توسط واحدهای صنفی و تولیدی از تعدادی واحد صنعتی از جمله کارخانه تولید آرد کوثر شهرستان بازدید کردیم.

وی اضافه کرد: رعایت اصول بهداشت عمومی در این واحد تولیدی به سبب اهمیت نوع تولید و نقش آن در زنجیره پخت انواع مواد غذایی بویژه نان و همچنین استفاده از ماسک توسط ۴۰ تا ۵۰ نفر کارگر از دلایل اصلی در بازدید مشترک از کارخانه آرد کوثر گالیکش بود.

رزاقی با بیان اینکه در این بازدید میدانی، علاوه بر عرض خسته نباشید به کارگران، برخی توصیه‌های بهداشتی نیز برای آنها تشریح شد، گفت: هنگام بازدید مدیر کارخانه حضور نداشت و مشخص نیست مطالب گفته شده چگونه به او منتقل شده که اقدام به چنین کاری کرده است.

وی تصریح کرد: بازدید از واحدهای صنفی و تولیدی از وظایف ذاتی اداره صنعت، معدن و تجارت است و هر از چند گاهی این بازدیدها انجام می‌شود و منع قانونی هم ندارد.

در همین پیوند یکی از اعضای هیات مدیره کارخانه آرد کوثر گالیکش به خبرنگار ایرنا گفت: حمایت از تولید و واحدهای تولیدی در راستای منویات رهبری از وظایف مسوولان است که انصافا در چهار سالی که این واحد تولیدی راه اندازی شده، از سوی مسوولان استان گلستان و شهرستان گالیکش به نحو احسن انجام شده است.

محمدرضا نشاطی ادعا کرد: اما از یک سال پیش تاکنون رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش و یکی از همکارانش هر از چندگاهی با حضورهای سرزده و غیر رسمی خود در این واحد تولیدی، بعضا برخی درخواست‌های غیرمنطقی مطرح می‌کردند که از عهده ما خارج بود. 

وی اضافه کرد: مراتب این درخواست‌ها به اطلاع رییس سازمان صمت گلستان رسیده و از سوی واحد حراست آن سازمان نیز در دست بررسی است و مقرر شده بود تا مشخص شدن موضوع، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش به این واحد تولیدی مراجعه نداشته باشد که متاسفانه روز ۱۱ فروردین ایشان به اتفاق دو مسوول دیگر سرکشی داشتند.

نشاطی معتقد است که هرگونه درخواست ادارات و نهادها از واحدهای تولیدی بایستی براساس پروتکل‌های اداری به صورت مکتوب صورت گرفته و بازدیدها هم حداقل با هماهنگی و اطلاع صاحب واحد تولیدی انجام شود تا او یا نمایندگانش در بازدیدها حضور داشته باشند. 

گفتنی است اختلاف نظر رییس اداره صمت گالیکش با مدیر کارخانه آرد شهرستان طی چند روز اخیر در سطح منطقه و شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت.

شهرستان گالیکش با افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

استان گلستان قطب تولید گندم محسوب می‌شود از این روی کارخانه‌های آرد زیادی در آن وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.