معاون عملیات فرماندهی انتظامی گلستان از برخورد جدی پلیس با خاطیان طرح محدودیت اجتماعی در استان خبر داد و گفت : از آغاز اجرای این طرح تاکنون هزار و ۵۰۰ راننده خاطی شناسایی و مامورین صدور قبض جریمه ۵میلیون ریالی را برای آن ها صادر کردند.

سرهنگ حسین پهلوان دلیر اظهار داشت : بیشترین تخلف در روز سیزده فروردین و در مسیرهای منتهی به تفرجگاه های استان صورت گرفت و پلیس در این روز ۷۰۰ خودرو را جریمه کرد.

به‌گفته وی در راستای نظارت بر اماکن و صنوف مختلف نیز نظارت‌ های پلیس استمرار داشته و تاکنون ۴۱۲ واحد صنفی متخلف پلمب شد.

جانشین فرمانده سپاه نینوای گلستان نیز گفت :واحد پشتیبانی بسیج با همکاری خیران تاکنون ۵۲۴ هزار قطعه ماسک استاندارد و قابل شستشو را بین مردم و مراکز درمانی استان توزیع کرد.

سرهنگ سید موسی حسینی با اشاره به نقش آفرینی واحد بسیج طلاب و روحانیون برای مهار کرونا، گفت: اقدامات جهادی و خودجوش طلاب در شستشو، اقامه نماز و دفن اموات آثار مثبتی در جامعه بر جای گذاشته و بخشی از تالمات روحی خانواده های جان باختگان را کاهش داد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم با اشاره به انجام غربالگری در بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان گفت: در هر هزار نفر از جمعیت غربالگری شده، یک نفر دارای علائم شبیه کرونا بود.

محمدرضا هنرور اظهار داشت: در روزهای اول شیوع کرونا از هر ۱۰۰ سی تی اسکن انجام شده در استان ۸۵ نفر مبتلا به کرونا بودند در حالی که این عدد در حال حاضر به کمتر از ۲۵ نفر رسیده است.

مشاور دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز گفت: در استان ۶ هزار خانوار که یکی از نزدیکان آنها در بیمارستان بستری بوده یا فوت کرده است، هنوز غربالگری نشدند.

محمد جواد کبیر اظهار داشت: حدود ۴۰ هزار نفر از جمعیت استان از جمله بیماران قلبی، تنفسی و کسانی که شیمی درمانی می کنند، جزو گروه پرریسک برای ابتلا به کرونا قرار دارند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان هم گفت: : با تلاش روستانشینان و کمیته سلامت روستا، هشت مرحله محلول پاشی و ضدعفونی در روستاهای استان صورت گرفت.

علی نصیبی گفت : بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی میزان ابتلا به کرونا در روستاییان گلستان یک سوم ابتلا در شهروندان است.

مدیرکل امورشهری و شوراها استانداری گلستان از کمک : ۳۵ میلیارد ریالی شهرداری های استان به مناطق کمتر برخورداری شهری برای کمک به مهار کرونا خبر داد.

طیبه خلیلی گفت : آموزش های پیشگیرانه، گندزدایی و ضدعفونی سازی معابر، آموزش نیروی انسانی، نظارت بر جمع آوری و دفع بهداشتی پسماندهای عفونی و بیمارستانی و نظارت بر پمپ های بنزین و جایگاه های عرضه گاز طبیعی از جمله اقدامات صورت گرفته در مقابله با این بحران توسط شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهرها و مدیریت شهری بود که اجرای آن همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان هم گفت: در پنج نقطه استان از ۲۱۲ هزار نفر تب سنجی شد که ۲۳۵ نفر با علائم مشکوک به کرونا راهی مراکز بهداشتی و درمانی شدند.

محمد علی هروی اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر روز از نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر استان گلستان برای پیشگیری و مقابله با کرونا استفاده شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم گفت : در طول اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بیش از ۴۹۰ واحد متخلف در استان پلمب شد.

حسین طلوعیان اظهار داشت: در برخی واحدهای صنعتی استان شاهد تراکم بالای نیروی کار هستیم که مسئولان این واحدهای صنعتی به صورت داوطلبانه فعالیت واحدهای خود را به صورت شیفیتی کرده و از یک سوم ظرفیت نیروی کار خود در هر شیفت استفاده می کنند.

محمدمهدی سلمان زاده مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان نیز گفت : تاکنون ۵ هزار بسته بهداشتی که هر بسته شامل ژل بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و ۱۰ ماسک است تهیه و در استان توزیع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.