فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نیروهای هلال احمر از ۱۳ اسفند ۹۸ طرح غربالگری مسافران را در سطح جاده‌های استان به خصوص ورودی‌های شهرها آغاز کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه افزود: جمعیت هلال احمر کرمانشاه در ۳۵ نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان پایگاه‌های غربالگری ایجاد کرده که شبانه روز در حال تلاش برای کنترل و مبارزه با کرونا هستند.

وی خاطر نشان‌کرد: بر این اساس تا کنون ۷۹۹ هزار و ۱۴۵ نفر غربالگری شده‌اند که از این تعداد ۲۷۶ نفر درجه تب بالایی داشتند و جهت سیر مراحل درمان به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

معتمدی گفت: از ابتدای شروع طرح توسط ۲۵۱۱ نفر از نیروهای عملیاتی متشکل از امدادگران، نجاتگران و داوطلبان هلال احمر کار پایش سلامت صورت گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: در این زمینه ۶۲ دستگاه خودرو عملیاتی کار انتقال بیماران را انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه ادامه داد: در راستای حفظ سلامت نیروهای خدمتگزار تعداد ۴۳۰ هزار ماسک رایگان بین دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی، مطب‌ها، مراکز درمانی، نهادهای دولتی نیروهای نظامی و انتظامی سپاه، بسیج، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری توزیع کرده‌ایم.

وی بیان داشت: روز گذشته یک فرد چینی که از ووهان چین قصد داشت از روانسر وارد پاوه شود توسط نیروهای هلال احمر غربالگری شد و به دلیل مشکوک بودن به کرونا از ورود وی به پاوه جلوگیری کردیم و او را به مراکز درمانی ارجاع دادیم.

معتمدی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان از تمام توان خود برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌کند، گفت: برای اینکه زنجیره انتقال این ویروس شکسته شود بهترین راهکار ماندن در خانه و رعایت بهداشت فردی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.