به گزارش خبرنگار مهر، علی نصیبی عصر یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان گلستان اظهار کرد: با مشارکت دهیاری های استان ۹ هزار و ۱۰۰ عملیات ضدعفونی در سطح روستاهای گلستان اجرایی شد.

وی افزود: با تلاش روستانشینان و کمیته سلامت روستا، هشت مرحله محلول پاشی و ضدعفونی در سطح روستاهای گلستان صورت گرفته است.

نصیبی ضمن تقدیر از ائمه جمعه، اعضای شورا، بهورزان روستایی استان ادامه داد: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی میزان ابتلا در روستاییان گلستان یک سوم ابتلا در شهروندان است که بیانگر تلاش و همت جهادی اهالی روستا در مدیریت و مهار این بحران است.

وی گفت: ۸۷۰ هزار نفر از اهالی گلستان در روستاها ساکن هستند که توسط ۹۰۰ دهیار امور مربوط به روستاها در حال مدیریت است.

نصیبی بیان کرد: براساس ستاد کرونا استان همچنان تفرجگاه های روستایی مسدود است و کنترل ورودی و خروجی روستاها با همکاری پایگاه های بسیج در حال انجام است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری ادامه داد: ۳۲۷ ایستگاه محدودکننده در مسیرهای منتهی به تفرجگاه‌های روستاهای استان ایجاد شده است و عبور فرد و یا خودرو ممنوع اعلام شده است.

نصیبی گفت: از آغازین روزهای شیوع کرونا در استان دهیاران به عنوان مدیران بحران در روستاها وظیفه مند شدند و این وظیفه مندی سبب شد تا دستاوردهای خوبی در این خصوص به دست آوریم که از آن جمله می توان به خودکفایی بسیاری از روستاها در زمینه تولید ماسک اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.