علی متانت پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش مسافر باعث شده ایرلاین‌ها (شرکت‌های هواپیمایی) پروازهای خود را کنسل کنند.
وی اظهار کرد: لغو پروازها در اختیار مدیریت فرودگاه‌ها نیست و با توجه به هزینه‌های پرواز و میزان مسافرها، شرکت‌های هواپیمایی راسا تصمیم می‌گیرند.
وی بیان داشت: کاهش مسافر و لغو پروازها باعث افت درآمد ایرلاین ها و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تا ۸۰ درصد شده است‌.
مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت: در فرودگاه بین‌المللی گرگان تعدادی شاغل و بهره‌بردار غرفه‌ها و اماکن تجاری به عنوان شرکای اقتصادی فرودگاه‌ها مسؤولیت ارائه خدمات جنبی به مسافران را بر عهده دارند که با کاهش پرواز و مسافر آنها هم کسب‌ و کار خود را از دست داده یا متضر شده‌اند.
متانت تاکید کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تلاش می‌کند تا حد امکان از بیکار شدن افراد جلوگیری کند و از همه ظرفیت‌ قانونی برای کمک به شرکت‌های طرف قرارداد دریغ نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: فرودگاه‌ها حتی اگر مسافر یا پرواز نداشته باشند برای شرایط اضطراری، حوادث غیرمترقبه و نیازهای استان‌ی ناچار به آمادگی برای ارائه خدمات بوده و هستند.

وی با بیان اینکه پروازهای فرودگاه گرگان توسط شرکت‌های ایران ایر، پویا، آسمان و قشم ایر به شهرهای تهران، مشهد، زاهدان و کیش و برعکس با متوسط ۷۰ پرواز در هفته انجام می‌شود، اضافه کرد: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا روزانه ۲ مرحله همه سطوح و بخش های فرودگاه اعم از اداری، مسافری، برج مراقبت و سایر قسمت ها حتی ساختمان آتش نشانی و تاسیسات ضد عفونی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.