فعالیت این سمن‌ها از حدود یک ماه پیش آغاز شده و تاکنون اقدامات زیادی در بخش های تهیه و تولید اقلام بهداشتی، فعالیت های آموزشی، ایجاد مرکز مشاوره و راه اندازی چالش های گوناگون با موضوع کرونا توسط این موسسات انجام شد.

تهیه ۳۰۰ بسته بهداشتی شامل ژل ضدعفونی، مایع دستشویی، صابون، پودر رختشویی، دستمال کاغذی، ماسک و مایع سفید کننده و توزیع در مناطق حاشیه نشین و خانوارهای نیازمند از جمله این فعالیت‌ها است.

این سمن ها همچنین با تهیه ده ها کلیپ‌ آموزشی با موضوع پخت نان درخانه، نحوه ساخت ماسک، بازی‌های بومی و خانگی، همکاری در ضدعفونی معابر شهری و روستایی و اماکن عمومی، تقدیر از پرستاران و تهیه هزار بسته سلامت با گیاهان دارویی برای هدف تقویت سیتسم دفاعی بدن و توزیع آن بین خانوارهای نیازمند، برای کمک به مهار بیماری کرونا تلاش کردند.

راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی باحضور ۱۲ مشاور و پزشک، راه‌اندازی پویش همدلی مالکان و مستاجران و اخذ موافقیت ۶۴ مالک برای تخفیف یا بخشش اجاره بها ۳۲۷ واحد مسکونی، تجاری و اداری و توزیع هزار ماسک بین کارگران خدمات و فضای سبز شهرداری، تعمیرکاران، کارگران ساختمانی از دیگر اقدامات انجام شده توسط ۶ سمن مردم نهاد گنبدکاووس بود.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس روز یکشنبه به ایرنا گفت: با همکاری این سمن‌ها در روزهای آینده برخی اقدامات دیگر از جمله راه‌اندازی تونل سلامت در دو خیابان اصلی شهر با همکاری شهرداری، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی بین اقشار آسیب پذیر و توزیع فیلم‌های شبکه خانگی به صورت رایگان در منازل و فضای مجازی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انجام خواهد شد.

پویندگان حیات نوین، آوای جوانان پویا، بنیاد فرهنگی طهورا، پیشگامان مسیر روشن، کانون اندیشه جوان و یاوران جوان ورزش پاک، سمن‌های فعال شهرستان گنبدکاووس برای مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره آن هستند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.