محسن سمیعی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، کاهش عوارض و مشکلات بهداشتی و محیط زیستی ناشی از جمع آوری و دفع غیرصحیح زباله های شهری در شرایط عادی را از جمله اهداف طرح تفکیک زباله از مبدا دانست اما یادآور شد: این سازمان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت پیمانکاران اجرای طرح تفکیک از مبدا را به حالت تعلیق درآورده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه احتمال آلوده بودن زباله های خشک تفکیک شده در منازل وجود دارد از شهروندان می خواهیم زباله های خود را تا اطلاع بعدی تفکیک نکنند.

سمیعی گفت: در طرح تفکیک زباله از مبدا بر اساس بلوک بندی های صورت گرفته، آموزشگران به منازل شهروندان مراجعه کرده و همگام با آموزش، پلاستیک مخصوص جمع آوری پسماند خشک را به خانوارها می دهند سپس اکیپ های جمع آوری، پسماند خشک را در زمان مشخص تحویل می گیرند.

 ۵۴۶ نفر به صورت شبانه‌روزی وظیفه رفت و روب کوچه‌ها، میادین و خیابان‌های شهر گرگان و جمع‌آوری زباله از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی این شهر را برعهده دارند.

گرگان ۲ هزار و ۷۵۰ صندوق زباله دارد که جمع‌آوری و انتقال دهها تن زباله آن توسط پیمانکاران بخش خصوصی انجام می شود.

گفته می شود مجموع زباله تولیدی شهر گرگان ۲۵۰ تن در روز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان دیروز دوشنبه با اشاره به کاهش افراد بستری‌شده در بیمارستان‌های استان با ظن ابتلا به کرونا طی روزهای اخیر گفت: باوجود تلاش‌های صورت گرفته تعداد جان‌باختگان ناشی از این بیماری در گلستان به ۱۲۱ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.