سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود برخی محدودیت ها ناشی از فراگیری بیماری کرونا، تکمیل هر چه سریعتر این خانه های سیل زده ادامه دارد و طبق پیش بینی ها تا اردیبهشت سال آینده آمار منازل بهره برداری شده به ۹۹ درصد خواهد رسید.

وی به آخرین وضعیت بازسازی خانه های تخریبی ناشی از سیل استان اشاره کرد و گفت: تاکنون پی کنی ۷ هزار و ۵۶۹ خانه معادل ۹۹ درصد خانه های تخریب شده از سیل انجام شده که از این تعداد ۹۵ درصد در مرحله اجرای فونداسیون، ۹۳ درصد اجرای اسکلت، ۸۳ درصد در مرحله اجرای سقف و ۶۹ درصد در مرحله دیوار چینی و اتمام عملیات ساختمانی است.

حسینی افزود: برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی سیل زدگان استان تاکنون ۵۶ هزار تن سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری توزیع شده و ۲ هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض داده شده و ۲۸ هزار و ۹۳۷ مالک خسارت دیده موفق به بستن قرارداد دریافت تسهیلات با بانک های عامل شدند.

وی در خصوص تعمیر خانه های خسارت دیده از سیل نیز گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۶۴۵ خانه شامل هشت هزار و ۲۹۹ خانه در مناطق شهری و ۶ هزار و ۳۴۶ خانه در مناطق روستایی که در اثر سیل دچار خسارت شده بودند تعمیر شد.

استاندار گلستان چند روز قبل در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان گفت: همه ۷ هزار و ۷۰۷ خانه نیازمند بازسازی سیل استان برای دریافت وام به بانک های عامل معرفی شدند.

هادی حق شناس همچنین گفت: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال به ‌صورت کمک بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره به مالکان واحدهای مسکونی و کشاورزان آسیب‌دیده از سیل ابتدای سال استان پرداخت و حدود ۷ هزار میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی زیرساخت های آسیب دیده هزینه شده است.

بارش شدید باران در روزهای اواخر اسفندماه ۹۷ و ابتدای امسال در گلستان، زمینه ساز سیل مخرب و برجای گذاشتن خسارات جانی و مالی در استان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.