پرویز فتاح عصر امروز سه شنبه پس از افتتاح یک واحد بازسازی شده در آق قلا اظهار داشت : در مجموع بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده گلستان بازسازی و نوسازی شده که از این تعداد ۷ هزارو ۷۰۰ واحد نوسازی شد.

وی افزود  بنیاد مستضعفان به ازای ساخت هر واحد تعمیری یک تن و به ازای نوسازی هر واحد هشت تن سیمان رایگان در اختیار مردم قرار داد.

هادی حق شناس استاندار گلستان و جمعی از مدیران و روحانیان اهل سنت منطقه نیز در این آیین حضور داشتند.

سرپرست بنیاد مسکن گلستان نیز در خصوص اقدامات صورت گرفته در استان پس از سیل اظهار داشت : تاکنون ۵ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و  ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال  کمک بلاعوض از جمله کمک دولت برای ترمیم خسارتهای وارده به بخش ساختمان گلستان پرداخت شد.

سید محمد حسینی اظهار داشت: همچنین ۹۲۰ میلیارد ریال در بخش ترمیم ابنیه فنی، جداول، آسفالت‌ها و پل‌ها در این مناطق هزینه شد.

بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران در ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۷ و بیشتر در شرق گلستان و شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

رییس بنیاد مستضعفان همچنین با همراهی استاندار گلستان از کارخانه زمزم در شهرک صنعتی گرگان دیدن کردند و ضمن بررسی مشکلات این واحد تولیدی بر رفع موانع تولید و حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.