حجت‌الاسلام نورالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر از برپایی ستاد مردمی مبارزه با کرونا در گلستان خبرداد و اظهار کرد: متولی این امر سازمان تبلیغات بوده اما عمده کار توسط مردم و گروه‌های مردمی، تشکل های دینی و مذهبی انجام می‌شود.

وی افزود: گروه‌های فعال و فراوانی در استان شکل گرفته و ستادی تحت عنوان شهید حاج قاسم سلیمانی با ساختار مشخص در حال فعالیت است.

ولی نژاد گفت: گروه‌های حاکمیتی مانند سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، اوقاف، آستان قدس، نهادهای حوزوی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، هلال احمر، استانداری، فرمانداران، ائمه جمعه و شهرداری‌ها وظیفه پشتیبانی این گروه را برعهده دارند.

وی بیان کرد: گروه های مردمی هم شامل سمن های دینی و مذهبی، شورای هیئت مذهبی، کانون مداحان، مراکز قرآنی، انجمن اسلامی، کانون های فرهنگی، بانوان فرهیخته، رسانه سراج، و غیره در این قرارگاه حضور دارند.

ولی نژاد با اشاره به ساختار عملیاتی این قرارگاه، توضیح داد: گروه فرهنگی و تبلیغاتی، گروه پشتیبانی، (تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و عملیات ضد عفونی)، گروه رسانه (وظیفه آرامش مردم و همراهی مردم)، گروه فنی و گروه عملیات از جمله بخش های این قرارگاه است.

وی گفت: تمام تمرکز ما این است که مردم مانند حادثه سیل، به کمک دولت و حاکمیت آمده و اکنون هم این عمل اتفاق افتاده است و قسمت عمده کار از قبیل تولید مسام، ضدعفونی معابر و غیره توسط مردم انجام می شود.

ولی نژاد بیان کرد: همچنین برخی از روحانیون و طلاب اعلام آمادگی کردند که غسل و تدفین اموات کرونا را انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1386455
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.