عیدمحمد فاروقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: با وجود اعمال تحریم ها و مشکلات و تبعات منفی ناشی از آن، پرداخت این تسهیلات برای سرمایه گذاری و رونق صنایع تبدیلی در گلستان بی سابقه است.

فاروقی بیان کرد: امسال ۱۵۵ متقاضی برای سرمایه گذاری در رونق صنایع تبدیلی کشاورزی استان خواهان دریافت ۹ هزارو ۹۲۶ میلیارد ریال وام بانکی بودند که کارگروه استانی رونق تولید، پرداخت تسهیلات به ۱۴۵ پرونده با رقم ۸ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال را تصویب کرد که بخشی از آن پرداخت شده و مابقی در دست انجام است.

معاون صنایع غذایی و تبدیلی جهادکشاورزی گلستان اضافه کرد: ۳۲۶ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی در بخش کشاورزی استان با ظرفیت اسمی جذب سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن ماده خام برای فرآوری مشغول فعالیت است.

گلستان در تولید ۱۵ محصول کشاورزی رتبه های اول تا ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین بر اساس گزارش مسوولان سازمان جهادکشاورزی گلستان، فعالان کشاورزی این استان در حوزه های دام، زراعت، باغبانی، شیلات و آبزیان و جنگل و مرتع ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن محصول در سال زراعی تولید می کنند که این میزان تولید حاصل فعالیت ۲۱۴ هزار خانوار بهره‌بردار در بخش کشاورزی و معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.