محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فوت شده‌های مشکوک به بیماری کرونا طبق دستورالعمل خاص بهداشتی دفن می‌شوند.

وی افزود: با صاحبان اجساد از بیمارستان تماس گرفته شده و جسد به آنها تحویل داده می‌شود و یک کارشناس بهداشت هم همراه آنها است تا راهنمایی‌های لازم را در خصوص دفن انجام دهد.

حمیدی با تأکید بر اینکه این اجساد با نکاتی بهداشتی خاص دفن می‌شوند، افزود: در این بین اجسادی هم هستند که صاحبان آنها شرایط بردن جسد را نداشته و به دلیل اینکه در سردخانه بیمارستان محدودیت‌هایی وجود دارد، شهرداری اقدام کرده و محلی در امامزاده عبدالله (ع) برای آنها پیش‌بینی شده و با سیر مراحل شرعی دفن می‌شوند.

وی تصریح کرد: اجسادی که غسل آنها خطر دارد؛، طبق فتوای مقام معظم رهبری، تیمم شده و از روی کاور هم کفن می‌شوند.

فرماندار گرگان متذکر شد: بر روی اجساد علت فوت ذکر شده تا کارکنان غسالخانه بدانند چه اقدامی باید در این زمینه انجام دهند.

۸ نیروی خدمات شهری تزریق شد

مسئول خدمات شهری شهرداری گرگان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفت نیروی خدمات شهری در امامزاده عبدالله (ع) مشغول به فعالیت بوده و امروز هم هشت نیروی جدید به آنها اضافه شد.

موسی الرضا صفری افزود: این افراد طبق دستورالعمل ابلاغی که به شهرداری‌های کل کشور ابلاغ شده و با شرایط خاص در فاصله ۲ متری از سطح زمین دفن می‌شوند.

وی گفت: شهرداری تمام همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری انجام داده و همه تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

صفری با بیان اینکه نیروی کافی داریم و همه مسائل از نظر بهداشتی و ایمنی رعایت می‌شود، ادامه داد: نیروهای ما ماسک و تجهیزات کافی در اختیار دارند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

وی بیان کرد: یک تیم از حوزه علمیه در بیمارستان مستقر شده و کار تیمم اجساد را انجام می‌دهند و اجساد اگر متعلق به روستا باشد در روستا و اگر در شهر باشد در امامزاده عبدلله (ع) جایی را مشخص کرده تا در آنجا دفن شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1373147
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.