عزیزه امامی روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این تصمیم در کمیته بحران استانداری اتخاذ شده و تا پایان این هفته جاری اجرای آن قطعی است.

استاندار گلستان نیز با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی توسط شهروندان گفت که گندزدایی از امکان عمومی استان از امشب با شدت بیشتر ادامه خواهد یافت.

هادی حق شناس همچنین به کاهش ساعت کار ادارات اشاره کرد و گفت: هوای سرد، محیط مناسبی برای انتقال ویروس کرونا است که بر همین اساس در ستاد مبارزه با کرونا، آغاز ساعت کار ادارات به ۹ صبح تغییر یافت.

وی همچنین از مدیران دستگاه های اداری استان خواست به دلیل تعطیلی مهدکودک ها و مدارس و ضرورت حضور مادران در کنار فرزندان، بدون توجه به محدودیت مرخصی استحقاقی یا استعلاجی بانوان شاغل دستگاه های زیرمجموعه خود، با مرخضی آنان تا پایان سال موافقت کنند.

تعداد افراد بستری مشکوک به این بیماری در گلستان به ۳۳۰ نفر رسیده و به طور متوسط روزانه ۷۰ بیمار تنفسی در مراکز درمانی استان پذیرش و بستری می‌شوند.

تاکنون از ۷۹ بیمار مشکوک به کرونا در گلستان نمونه گیری و به تهران ارسال شد که از این تعداد ابتلای ۲ نفر به کرونا قطعی است.

بیماری جدید کرونا با نام "کووید۱۹" از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت که بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

ساختار ویروس های کرونا به گونه ای است که افرادی را که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و یا کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می دهد. 

با این که ویروس های کرونا بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند، اما هفت نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

وزارت بهداشت چین اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن افزایش یافته است.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است و ۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.