مهدی کمال‌غریبی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصمیم با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین تایید جان باختن تعدادی از هموطنان و بستری شدن جمعی دیگر با داشتن نشانه‌های مشکوک به این ویروس گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: گرگان ۸۸ اتوبوس درون شهری دارد که روزانه هزاران شهروند از آن استفاده می کنند که انجام این کار می تواند خیال آن ها برای استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی را آسوده کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و درمان گلستان نیز گفت: تاکنون هیچ نمونه و مورد مشکوکی از ویروس کرونا در استان مشاهده نشده است.

سراج‌الدین عارف‌نیا با بیان اینکه علایم آنفولانزا و کرونا و راه‌های پیشگیری از آن ها با هم شباهت دارد بیان کرد:  یکی از راه های اولیه جلوگیری از ابتلا به این بیماری، خودمراقبتی و  رعایت بهداشت فردی است.

وی یادآور شد: استفاده از ماسک برای مبتلایان به بیماری تنفسی و اطرافیان و کسانی که با بیمار ارتباط نزدیک دارند، ضروری است اما برای سایر افراد نیازی به استفاده از آن ندارند.

ساختار ویروس های کرونا به گونه ای است که افرادی را که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و یا کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می دهد. 

با این که ویروس های کرونا بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند، اما هفت نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

تشخیص اینکه علت بیماری  فردی ویروس کرونا باشد یا خیر کمی مشکل است، چرا که به‌سختی در آزمایشگاه رشد و نمو می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.