اقوام مختلف ساکن درهفت شهرستان گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه واقع درشرق استان گلستان که پیروان دو مذهب شیعه و اهل سنت هستند، به گفته روسای سه حوزه انتخابیه اصلی این منطقه و برخی فرمانداران حوزه‌های فرعی آن، از زمان شروع رای‌گیری حضور قابل توجهی در شعب اخذ رای داشته‌اند، اکنون بر تعداد خود در ساعات پایانی اخذ رای افزوده‌اند. 

براساس مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا، هم اکنون در تعداد قابل توجهی از شعب اخذ رای بویژه درمناطق شهری و روستاهای پرجمعیت سه حوزه انتخابیه در شرق گلستان، صف‌های نسبتا طولانی چند ده نفری، درمقابل شعب اخذ رای این سه حوزه انتخابیه کشیده شده است.

شلوغی شعب اخذ رای در شهرها و روستاهای بزرگ واقع در شرق گلستان بویژه در مناطق اهل سنت نشین که از قوم ترکمن هستند، به مراتب بیشتر از مناطق غیرترکمن نشین این منطقه است.

در یکی از شعب اخذ رای در گنبدکاووس و مسجد "آخوند طلابی" این شهر به دلیل شلوغی صف رای‌دهندگان که بیشتر ترکمن هستند، یک شعبه سیار به این مکان اعزام شده بود تا روند رای‌گیری از مردم با سرعت بیشتری انجام گیرد.

حضور اقوام گلستانی در شعب اخذ رای درحالی که وقت قانونی اولیه انتخابات پایان یافته و اکنون در وقت‌های اضافه به سر می‌برد، به هر دلیلی که باشد، نشان از اهمیت دادن به مشارکت در این عرصه مهم سیاسی و سهیم شدن در تعیین سرنوشت کشور و نهادی که در راس قانونگذاری قرار دارد، توسط مردم است.

رییس حوزه انتخابیه شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در گفت و گو با ایرنا، حضور گروه‌های مختلف مردم در شعب اخذ رای این حوزه انتخابیه بویژه مناطق شهری را بسیار خوب و رو به افزایش دانست و گفت: بزودی درخواست تمدید مهلت یک تا دو ساعته رای گیری را به ستاد انتخابات استان گلستان تقدیم می‌کنم.

سیدرضا طباطبایی افزود: بحمدالله امروز حضور مردم در ۳۱۲ شعبه اخذ رای مستقر شده در چهار شهرستان این حوزه انتخابیه براساس اطلاعات و گزارش‌های دریافتی از فرمانداران و نمایندگان آنها در شعب اخذ رای، نسبت به دوره‌های قبل بسیار بهتر بوده است.

وی اضافه کرد: به سبب توزیع تعرفه برگه رای بیش از نیاز شعب، خوشبختانه تا الان درخواست دریافت تعرفه جدید از هیچ یک از شعب نداشته‌ایم و به همه شعب ابلاغ شده تا زمان حضور مردم در شعبه، نسبت به رای گیری اقدام نمایند.

تلاش‌های مکرر خبرنگار ایرنا برای تماس تلفنی با روسای دو حوزه انتخابیه گنبدکاووس و رامیان و آزادشهر برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص میزان حضور مردم در شعب اخذ رای و نیز تمهیدات پیش‌بینی شده برای رای گیری از مردم، مصاحبه با آنها مقدور نشد.

به گزارش ایرنا، منطقه شرق استان گلستان دارای هفت شهرستان است که در قالب سه حوزه انتخابیه تقسیم بندی شده‌اند و در مجموع برای اخذ آرای مردم این خطه از ایران اسلامی ۶۸۹ شعبه اخذ رای پیش بینی و مستقر شدند.

گنبدکاووس، "رامیان و آزادشهر" و "مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه" سه حوزه انتخابیه منطقه شرق گلستان هستند که در گستره جغرافیایی معادل دوم سوم وسعت و نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری این استان شمالی کار رای‌گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انجام می‌دهند.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که دو نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر از علی‌آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.