بارش برف در جنگل گلستان در شهرستان گالیکش و در منتهی الیه شرق گلستان موجب سفیدپوش شدن این مناطق شده لازم است رانندگان قبل از تردد در این جاده ارتباطی با خراسان شمالی، آخرین وضعیت را از طریق سامانه ۱۴۱ پیگیری کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: بارش برف از صبح روز گذشته در این محورها آغاز شده و موجب شد که تا بامداد امروز تردد در این جاده ها نیازمند به استفاده از تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ باشد.

غلامرضا بیکی اظهار داشت: گروه های راهداری در محورهای کوهستانی استان به توسکستان (گرگان- شاهرود)' خوش ییلاق ( آزادشهر- شاهرود) ' دراز نو شهرستان کردکوی و جنگل گلستان مستقر بوده و جاده را برای تردد خودروها باز نگه می دارند.

راهداری گلستان ۳۲  گروه راهداری را با بهره گیری از ۳۴۰ نیرو و ۱۶۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و سبک برای اجرای ماموریت طرح زمستانه به خدمت گرفته و از چند روز قبل هم ۱۲ گروه بخش خصوصی راهداری را برای استفاده در موارد ضروری ساماندهی کرده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان هم گفت که در اثر فعالیت سامانه سرد و بارشی که ۲ روز در استان فعالیت کرد، ارتفاع برف در برخی مناطق مانند افرا تخته علی آباد به ۵۵ سانتی متر رسید.

نوربخش داداشی اظهار داشت: در این مدت در شهرهای مراوه تپه، گرگان، علی آبادکتول، مینودشت و گرگان برف بارید که ارتفاع برف در پاقلعه رامیان ۲۹ سانتی متر و در روستای وطن آزادشهر به ۱۲ سانتی متر رسید.

وی افزود: همچنین طی فعالیت این سامانه در آبپران گالیکش ۵۰ میلی متر، در قره چشمه مینودشت ۴۸.۸ میلی متر، در رامیان ۴۷ میلی متر و در گرگان ۲۴.۷ میلی متر بارش باران بارید.

داداشی همچنین از ورود سامانه بارشی جدید از جمعه خبرداد و گفت: این سامانه باعث بارش باران در استان و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

گلستان افزون بر ۵ هزار کیلومتر مربع بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، ۲ و ۳ دارد که حدود یک هزار و ۵۲۱ کیلومتر آن کوهستانی و یا سخت گذر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.