به گزارش ایرنا، محمد حسین علی نیا روز دوشنبه در در نشست رزمایش سراسری طرح ترافیکی زمستانه خراسان شمالی اظهار کرد:
متاسفانه امسال شاهد افزایش آمار تلفات سوانح جاده ای در استان بوده ایم و این بسیار ناراحت کننده است.
وی با بیان اینکه خودرو، عامل انسانی و راه سه عامل در وقوع حادثه های ترافیکی هستند گفت: عامل انسانی بیشترین سهم را در علت های وقوع این سوانح به خود اختصاص داده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از این رو باید اقدامات فرهنگی بیشتری در جامعه انجام شود.
وی گفت: در یک ماه اخیر 13 نفر در سانحه های ترافیکی جاده های استان جان خود را از دست داده اند.
وی درباره حادثه های محور بجنورد-جنگل گلستان اظهار کرد: تلاش های زیادی انجام شده است تا این پروژه راهسازی سرعت گیرد و به صورت چهار خطه زیر بار ترافیکی رود البته با پیگیری های استاندار، اعتبار خوبی به این محور اختصاص داده شده است.

* 60درصد فوتی ها در محور بجنورد- جنگل گلستان است
رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: 60 درصد از فوتی های سوانح جاده ای استان طی هشت ماه امسال در حوادث محور بجنورد-جنگل گلستان جان باخته اند.
سرهنگ علیرضا حسین زاده با بیان اینکه امسال 171 نفر در حادثه های ترافیکی جاده های استان جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد: این تعداد فوتی در 36 حادثه بوده است.

* 70 درصد از وقوع حوادث بخاطر عامل انسانی است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سال های گذشته اقدامات خوبی برای بهسازی راه های استان انجام شده است گفت: بهسازی جاده ها به قطع در کاهش تصادفات تاثیر دارد اما در کشور ما 70 تا 75 درصد از علت وقوع سانحه های ترافیکی عامل انسانی دارد از این رو باید اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود.
وی تصریح کر: راه، عوامل محیطی و خودرو در مجموع 30 درصد در وقوع تصادفات نقش دارند اما انسان بیش از 70 درصد از علت وقوع این حادثه ها را به خود اختصاص داده است.
بدیعی مقدم گفت: با چهار خطه شدن و یک طرفه شدن راه ها تصادفات رخ به رخ کاهش می یابد اما در همین محورها شاهد سانحه های ترافیکی هستیم بنابراین حتی با بهبود وضعیت راه ها نیز نمی توان وقوع تصادفات را به صفر رساند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: رانندگان باید نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حساس تر باشند و خود را پایبند به رعایت این قوانین کنند تا حوادث رانندگی به حداقل برسد.
طول جاده های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.