اسرافیل وزیری روز پنجنشبه در حاشیه مراسم عطرافشانی گلزار شهیدان انقلاب در امامزاده یحیی بن زید(ع) شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گلزار این شهیدان که به صورت تک‌مزاره است، حداکثر تا پایان سال آینده بهسازی و ساماندهی می‌شود.

وی به اشاره به وجود ۳۰۸ گلزار شهدا در مناطق شهری و روستایی گلستان یادآور شد که از حدود یک دهه پیش تاکنون مزار حدود سه هزار و ۷۰۰ شهید والامقام استان بهسازی و ساماندهی شده و گلزار ۱۳۰ شهید باقی مانده هم انشاالله حداکثر ظرف یک سال آینده بهسازی می‌شود.

وزیری اضافه کرد: پس از بهسازی و ساماندهی گلزار شهیدان، این مکان‌ها برای نگهداری در شهرها تحویل شهرداری‌ها و در روستاها تحویل دهیاران می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان همچنین با تبریک ایام چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت که در این ایام فرخنده افزون بر هزار برنامه متنوع فرهنگی، ورزشی و نشست‌های بصیرتی ویژه خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران سراسر استان برگزار می‌شود.

وی گفت: این برنامه‌ها از آیین عطرافشانی گلزار شهیدان در روز ۱۲ بهمن امسال همزمان با لحظه ورود تاریخی حضرت امام (ره) به میهن درسال ۵۷ آغاز شده و به مرور تا پایان ۲۲ بهمن و حضور حماسی اقشار مختلف مردم بویژه خانواده معظم شاهد و ایثارگر در راهپیمایی بزرگ ادامه خواهد داشت.

وزیری، برگزاری همایش بزرگ حدود سه هزار نفری خانواده معظم شاهد و ایثارگر و همایش نخبگان شاهد و ایثارگر در گرگان، مراسم غبارروبی گلزار شهیدان که امروز در سراسر گلزارهای شهیدان برگزار شد و نیز دیدار جمعی از فجرآفرینان، نیروهای انقلابی و آزادگان سیاسی قبل از انقلاب با استاندار و نماینده ولی فقیه در گلستان و دیدار مردم و مدیران با تمامی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر را از برنامه‌های شاخص بنیاد شهید در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال برشمرد.

 وی اضافه کرد: برگزاری ده‌ها یادواره شهیدان در شهرها و روستاهای گلستان و تعویض پرچم‌های جمهوری اسلامی که سال قبل در همین ایام بر سر درب منزل تمامی شهیدان برافراشته شده بود، از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در دهه فجر امسال است.

وزیری با تجلیل از مقام شامخ شهیدان و خانواده‌های معظم آنها، تصریح کرد که جمهوری اسلامی و مردم آن هرچه دارند به برکت خون شهیدان است و بزرگداشت یاد و خاطره این عزیران و تکریم خانواده معظم آنها، کمترین وظیفه مسوولان و مردم است.

استان گلستان با حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.