منصور غلامی روز دوشنبه در نشست با هیات رییسه و شورای دانشگاه گلستان در گرگان اظهار داشت: پذیرش دانشجوی خارجی در چند سال اخیر با هدف تبادل فرهنگی، افزایش دوستی و همکاری با کشورهای منطقه و در پی آن تولید درآمد برای دانشگاه ها تقویت شده است.

وی بدون اشاره به آمار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل در کشور بیان کرد: افزایش جاذبه های علمی دانشگاه ها می تواند موجب ایجاد انگیزه در خارجی های علاقمند به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی شود.

فرهاد یغمایی رییس دانشگاه گلستان هم در این نشست اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح آمایش بتواند مشکلات کنونی مراکز آموزش عالی در فراهم کردن زیرساخت ها را کاهش دهد.

دانشگاه گلستان چهار هزار و ۲۰۰ دانشجو دارد که در ۸۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف، تحصیل می کنند.

مسوولان دانشکده ها و معاونت های دانشگاه گلستان هم در سخنان جداگانه خواستار ایجاد خوابگاه دانشجویی، سالن ورزشی، راه اندازی پارک علم و فناوری و تعیین تکلیف فضای فیزیکی دانشکده فنی و مهندسی علی آباد شدند.

در حاشیه این نشست، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری از دکتر جمشید هومن خیر گلستانی به دلیل مشارکت در احداث ساختمان اتاق اساتید این دانشگاه قدردانی کرد.

همچنین با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چند طرح عمرانی دانشگاه گلستان در شهر سرخنکلاته گرگان مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.