منصور غلامی روز سه شنبه در حاشیه طرح های افتتاحی دانشگاه تبریز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اهمیت دانش های دانشگاهی  بخصوص در مقاطع کارشناسی و کاردانی در توانایی بکارگیری آموخته های دانشگاهی در بیرون از دانشگاه و در بخش تولید و اقتصاد جامعه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها تلاش دارند تا فارغ التحصیلان خود را ماهر و توانمند کردن در اجرای دانش، آموزش دهند، گفت: دانشجویان در دانشگاه ها بخش مهم آموزش های علمی در حوزه های صنعتی و علوم تجربی را یاد می گیرند.

غلامی ادامه داد: افتتاح واحد تولید شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز مصداقی از پیوند علم، پژوهش و صنعت و مدل کوچکی از تولید در اندازه دانشگاهی است.

وی اظهار داشت: هدف اصلی از بهره برداری این واحد تولیدی آموزش است، ولی طبق معمول دانشگاه ها، چون محصولات تولید شده مطابق استانداردهاست پس محصولات حاصل از فعالیت های آموزش عملی خود را در دانشگاه  تبریز مصرف خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، واحد تولید شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز از محل کمک‌های خیرین و منابع داخلی با ۵ میلیارد تومان هزینه‌کرد در مجتمع خلعت‌پوشان این دانشگاه ایجاد شده است.
دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار  نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.

وزیر علوم صبح دیروز دوشنبه با استقبال مسوولان محلی وارد تبریز شد و با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برنامه ۲ روزه سفر خود به آذربایجان‌شرقی را آغاز کرد.

۶۱۲۰/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.