به گزارش ایرنا، عمارت خلعت پوشان متعلق به اواخر دوره صفویه و اوایل دوره قاجار است که در ۱۰ کیلومتری جاده شرقی تبریز قرار گرفته است.

این عمارت در دوران صفویه و قاجاریه به کارگزاران این حکومت‌ها اختصاص داشت و محلی برای اهدای خلعت، مقام، نشان و هدیه از سوی ولیعهدان مقیم تبریز به خدمتکاران حکومتی بود.

عمارت خلعت پوشان در وسط بوستان خلعت پوشان از معروف ترین بوستان‌های دارالسلطنه تبریز در زمان ولیعهد نشینی در دوره قاجار قرار گرفته و دارای معماری و تزییناتی نفیس است که دارای سه طبقه و به شکل یک منشور بلند با قاعده‌ای ۱۶ ضلعی و قطر ۹.۵ متر است.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار  نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.

وزیر علوم صبح دیروز دوشنبه با استقبال مسوولان محلی وارد تبریز شد و با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برنامه ۲ روزه سفر خود به آذربایجان‌شرقی را آغاز کرد.

دکتر غلامی روز گذشته نخستین آشپزخانه صنعتی دانشگاهی کشور و امروز واحد فراوری محصولات لبنی را در دانشگاه تبریز افتتاح کرد. 

۶۱۲۰/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.